Az új autók eladása Európában az első négy hónapban 41,4 százalékkal esett vissza, a teljes évre vonatkozóan pedig 32 százalékos csökkenést várnak – mondta Felix Kuhnert, a PwC Automotive vezérigazgatója az Automobilwoche.de portálnak. Ez nagyjából öt millióval kevesebb új autónak felel meg. A sokat vitatott állami vásárlásösztönző program, népszerű nevén roncsprémium Kuhnert szerint egymillió eladást eredményezhet.
A német autóiparban nagy a tanácstalanság. Jelenleg 14,8 milliárd euró értékű új autó áll a kereskedők udvarain. Ha nem tudnak egyhamar túladni rajtuk, sok kereskedő bajba kerülhet. Érthető, hogy a Német Autóipar Központi Szövetsége (Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe, ZDK) csatlakozott a nagy autógyártókhoz, és arra kéri a kormányt, hogy járművenként 4000 euróval támogassa a vásárlást. Thomas Peckruhn, a ZDK alelnöke szerint a jelenlegi bizonytalanság rontja a kereskedők helyzetét. A vevők nemcsak azért várnak ki, mert járványhelyzet van, hanem azért is, mert nem tudják, néhány héttel később nem jutnak-e több ezer euróval olcsóbban az új autójukhoz. A ZDK alelnöke azt várja, hogy a Bundestag közelgő, május 25-i, hétfői ülésén véglegesítik a gazdasági ösztönző programot. Angela Merkel kancellár korábban azt mondta, hogy a roncsprémiumról június elején döntenek.
A ZDK szerint támogatni kell az új járművek vásárlását akkor is, ha azok a legújabb kibocsátási előírásoknak (EURO 6) megfelelő belsőégésű motorokkal vannak felszerelve. Ugyanis ha a meglévő járműveket nem tudják eladni, akkor az újak gyártását nem kezdhetik el – mondta Peckruhn. Ez pedig akadályozná nemcsak a járműipar, de a teljes német gazdaság újraindítását.