Jelentősen átalakult az állásinterjú a járványhelyzet miatt. A korlátozások alatt gyakorlattá vált az online meghallgatás, amelyet sok helyen meg is tartottak. A személyes interjúztatást is visszahozza a cégek jelentős része, de már máshogy kell viselkednünk – figyelmeztet hasznos tippjei között a Profession.hu.
A videós interjúztatásnál az állásportál azt javasolja, noha a leendő munkahelyen nincs lehetőség szétnézni, tájékozódjon mindenki az adott cégről még a beszélgetés előtt. Fontos a környezet: ne lógjon bele a képbe a ruhaszárító vagy a mosatlan, előnyös egy világos helyszínt kiválasztani az otthonunkban. A megfelelő háttérhez mobilalkalmazást is igénybe vehetünk. A ruházat is fontos: az öltöny túlzás az otthoni, kanapéról folytatott interjúztatás során, de a kinyúlt melegítő is kerülendő. Érdemes még a beszélgetés előtt kipróbálni, hogyan hallható és látható a pályázó a beszélgetésre kiválasztott eszközön, valamint egy pohár vizet sem árt odakészíteni. Azt tanácsolják, ne várjunk arra, hogy valamit megkérdezzenek tőlünk, beszéljünk az állás szempontjából előnyös tapasztalatokról. Nem csak számunkra újdonság ez a fajta felvételiztetés, előfordulhat, hogy az interjúztatónak sincs még rutinja a videós megoldásban. A felkészültség és a megfelelő technika immár ugyanazt az élményt adja, mint a hagyományos interjú.

Fotó: 123RF
A járvány előtt megszokott állásinterjú ugyanakkor a személyes beszélgetés ellenére is a múlté. Bemutatkozáskor elképzelhető, hogy elmarad a kézfogás, illetve a Profession.hu azt javasolja, érdemes megkérdezni, kell-e az interjú alatt maszk, kesztyű vagy egyéb védőfelszerelés. Nagy eséllyel szóba kerül, hogyan viseltük az elmúlt időszakot. Ekkor nem a személyes megéléseinkre, netán sérelmeinkre kíváncsiak, ezért koncentráljunk arra, hogy milyen sikerélményeink voltak. Ha meglévő munkahelyünkön jól kezeltük a stresszes helyzeteket, meséljünk erről, ha leépítés áldozatai lettünk, azt sem kell eltitkolnunk. Végezetül az állásportál azt javasolja, adott esetben bátran kérdezzünk vissza, például hogy a cég számára milyen volt az elmúlt pár hónap.