Két éve adták át a dél-balatoni vasútvonal felújított pályáját, azóta éves szinten 8-10 százalékkal növekszik az utasok száma – közölte lapunkkal az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A Balaton déli partján futó vasútvonal a nyári időszakban Magyarország harmadik legforgalmasabb vasútvonala. Az elmúlt tíz évben átfogó felújításon esett át a Kelenföld–Tárnok–

Fotó: Teknős Miklós
Az említett beruházásokban mintegy 200 kilométeren újult meg a vasúti infrastruktúra, több mint nettó 235 milliárd forint értékben. A fejlesztéseknek köszönhetően a 2009/2010-es menetrendhez képest Budapest és Keszthely között 1 óra 20 perccel, Budapest és Siófok között 28 perccel rövidült a gyorsvonatok menetideje. Az expresszjáratok a közúti eljutással szemben is versenyképes menetidővel, 73 perc alatt jutnak el az ország fővárosból a déli part fővárosába. Az időmegtakarítás mellett a korszerű, lassújelektől mentes pálya és az új második vágányú szakaszok a rugalmasabb menetrendi tervezést is segítik.
A fejlesztések jelentős menetrendi bővítést alapoztak meg, a korábbi kétórás gyorsvonati ütem helyett 2018-tól nyaranta órás ütemet vezetett be a vasúttársaság. Idén nyáron minden korábbinál több, naponta 51 intercity-kocsi közlekedik majd a Balatonhoz. A sűrűbb és gyorsabb eljutási lehetőségeknek köszönhetően éves szinten 8-10 százalékkal növekszik az utasok száma, 2019 nyarán több mint 1,6 millióan vonatoztak a Balaton-parton.