Az egykori Malév helyzetében találhatja magát a sokkal nagyobb piacon működő lengyel nemzeti légitársaság. Mivel bevételei nincsenek, a működési költségei pedig jelentősek, állami mentőcsomagra szorul. Az Európai Unió bizonyos kikötésekkel hozzá is járul, hogy a pandémia miatti helyzetben rendkívüli segítséget kapjanak a légitársaságok. A LOT azonban 2012-ben már kapott kétszázmillió euró értékű állami támogatást azzal a megkötéssel, hogy tíz éven belül nem kér újabbat. A lengyel kormány eltökélte, hogy kimenti a céget, azonban ennek komoly versenyjogi akadályai lehetnek. Ezért – vésztartalékként – előkészítettek egy második forgatókönyvet is: ha a LOT csődbe menne, másnap indítanak egy új LOT-ot.

Ezért írják bele az alkotmányba a készpénz használatát
Teljesen érthető a magyarok azon igénye, hogy készpénzt használhassanak.