Szakértők szerint az előfizetéses autóhasználat megváltoztathatja Németországban a magánszemélyeknek az új autók piacát. Az előfizetéses modell 2030-ig akár negyvenszázalékos piaci részesedést is elérhet, és a visszaszoríthatja a készpénzfizetéseket és hiteleket – véli Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi székhelyű CAR Institute vezető elemzője. A lízing azonban továbbra is megtartja stratégiai szerepét – közölte az Automobilwoche.de.
Az előfizetési modellek jelenleg szinte nem játszanak szerepet a járművásárlások körében, de a tanulmány szerint évente akár egymillió ilyen szerződés is születhetne. A konstrukcióban az ügyfél havi díjat fizet, amely az üzemanyag kivételével minden költséget fedez. Az ilyen szerződések, beleértve a szervizszolgáltatásokat, a biztosítást és az értékvesztés elleni védelmet, a vállalati ügyfelek körében régóta ismertek.
A CAR Institute és az IBM technológiai szolgáltató felmérésében az 1163 résztvevő 48 százaléka számolt be váratlan költségekről jelenlegi autójához. A kopó alkatrészek elhasználódása miatti javításokat említik leggyakrabban. Az 52 százaléknyi többség el tudta képzelni, hogy előfizet a következő autójára. Egy adott BMW autómodellre vonatkozó feltételek összehasonlításakor 21 százalék választotta az előfizetést.

A második felmérésben a Fleetpool előfizetési szolgáltató 726 ügyfelét kérdezték. Ezek 89 százaléka a jelenlegi szerződés lejárta után is folytatni akarta az előfizetését, 93 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt. A CAR Intézet szerint jelenleg vannak olyan előfizetési modellek, amelyek havi díja a kisautók esetében 199 euró.
Különféle átalánydíjas konstrukciók Magyarországon is léteznek magánszemélyek részére, ezek népszerűségéről nincsenek pontos információink, de érzésünk szerint nem meghatározók a piacon. Több márka kínál olyan megoldást, amely azt ígéri, hogy a bérlő mindig új, vagy éppen néhány esztendős autóban ülhet, és ha nem lépi túl az előzetesen megállapodott futásteljestményt, akkor jelentősebb
egyszeri befizetés nélkül ülhet át egyik autóból a másikba.
Az elektromos autók elterjedésével népszerűbbé válhat az előfizetéses konstrukció is. A magas ár és a technológia gyors változása miatt biztonságot jelenthet a használóknak, hogy nem tulajdonolják, csak használják az adott modellt.