Előfizetünk a villanyautóra, mint az okostelefonra

A gépjármű-előfizetési modellek jelenleg alig-alig játszanak szerepet Európa legnagyobb autópiacán, Németországban, de egy tanulmány szerint évente akár egymillió ilyen szerződés is létrejöhetne. A drágán beszerezhető, de olcsón fenntartható és innovatív értelemben gyorsan amortizálódó villanyautók ideális finanszírozási formája lehet.

2020. 08. 31. 15:10
A lipcsei BMW-gyárban készülnek az i3 elektromos gépkocsik.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szakértők szerint az előfizetéses autóhasználat megváltoztathatja Németországban a magánszemélyeknek az új autók piacát. Az előfizetéses modell 2030-ig akár negyvenszázalékos piaci részesedést is elérhet, és a visszaszoríthatja a készpénzfizetéseket és hiteleket – véli Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi székhelyű CAR Institute vezető elemzője. A lízing azonban továbbra is megtartja stratégiai szerepét – közölte az Automobilwoche.de.

Az előfizetési modellek jelenleg szinte nem játszanak szerepet a járművásárlások körében, de a tanulmány szerint évente akár egymillió ilyen szerződés is születhetne. A konstrukcióban az ügyfél havi díjat fizet, amely az üzemanyag kivételével minden költséget fedez. Az ilyen szerződések, beleértve a szervizszolgáltatásokat, a biztosítást és az értékvesztés elleni védelmet, a vállalati ügyfelek körében régóta ismertek.

A CAR Institute és az IBM technológiai szolgáltató felmérésében az 1163 résztvevő 48 százaléka számolt be váratlan költségekről jelenlegi autójához. A kopó alkatrészek elhasználódása miatti javításokat említik leggyakrabban. Az 52 százaléknyi többség el tudta képzelni, hogy előfizet a következő autójára. Egy adott BMW autómodellre vonatkozó feltételek összehasonlításakor 21 százalék választotta az előfizetést.

A lipcsei BMW-gyárban készülnek az i3 elektromos gépkocsik. Megvenni drága, üzemeltetni olcsó

 

A második felmérésben a Fleetpool előfizetési szolgáltató 726 ügyfelét kérdezték. Ezek 89 százaléka a jelenlegi szerződés lejárta után is folytatni akarta az előfizetését, 93 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt. A CAR Intézet szerint jelenleg vannak olyan előfizetési modellek, amelyek havi díja a kisautók esetében 199 euró.

Különféle átalánydíjas konstrukciók Magyarországon is léteznek magánszemélyek részére, ezek népszerűségéről nincsenek pontos információink, de érzésünk szerint nem meghatározók a piacon. Több márka kínál olyan megoldást, amely azt ígéri, hogy a bérlő mindig új, vagy éppen néhány esztendős autóban ülhet, és ha nem lépi túl az előzetesen megállapodott futásteljestményt, akkor jelentősebb

egyszeri befizetés nélkül ülhet át egyik autóból a másikba.

Az elektromos autók elterjedésével népszerűbbé válhat az előfizetéses konstrukció is. A magas ár és a technológia gyors változása miatt biztonságot jelenthet a használóknak, hogy nem tulajdonolják, csak használják az adott modellt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.