A megyeszékhely és az M3-as között kiépített és idén nyáron átadott gyorsforgalmi útnak köszönhetően a főváros bő egy óra alatt elérhető gépkocsival, ami már-már agglomerációs távolságnak számít. Eger ezzel a fejlesztéssel kikerült a mellékvonali besorolásból. Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, a térség országgyűlési képviselője lapunk kérdésére elmondta, hogy ezzel a százéves Révai-nagylexikon Egerrel foglalkozó fejezetére utalt, amely már akkor megjegyezte: a város gazdaságának hátránya, hogy mellékvonalon fekszik. Most, hogy közvetlen összeköttetést teremtettek Eger és Budapest között, lökést kaphat a régió és a város gazdaságának, idegenforgalmának fejlődése. Nyitrai Zsolt szerint évtizedek óta köztudott volt, hogy szükséges a megyeszékhely és a főváros közötti gyorsforgalmi összeköttetés, ám a baloldali kormányok soha nem teljesítették az ígéretüket, hogy megépítik ezt. Ezzel szemben 2015-ben Orbán Viktor miniszterelnökkel abban állapodtak meg, hogy a korábban tervezett kétszer egy sávos helyett négysávos gyorsforgalmi utat építenek. Hamarosan elindult a tervezés, 2017-ben megkezdődött az építkezés, az idén nyáron pedig elkészült az ötvenmilliárdos beruházás.
Még nem érkezett jobb ajánlat az orosz energiahordozókkal szemben
Szijjártó Péter: az energiaellátás biztonsága a nemzetbiztonság része.