Kevesebb az új előfizető, mégis jó negyedévet zárt a Netflix

Nagyot nőtt a cég árbevétele és nyeresége, bár az elemzői várakozások még magasabbak voltak.

Fellegi Tamás Péter
2020. 10. 21. 16:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miután a Netflix az év első két negyedévében több mint 10-10 millióval növelte előfizetőinek a számát, hogy a harmadik negyedévben a növekedés csak 2,2 millió volt, de a csökkenésre lehetett is számítani, miután a koronavírus-járvány első, kijárási korlátozásokkal sújtott szakasza sok előfizetést előrehozott a kényszerűen otthon töltendő időszakra. A negyedik negyedévre hatmillió új előfizetővel számolnak.

Az új előfizetők nagy része immár az ázsiai és csendes-óceáni térségből származott, ami kedvező, mivel a menedzsment ezt a térséget tartja a további jelentős növekedés lehetséges forrásának. Kínában ugyan nincs jelen a Netflix, de India és Japán kiemelt helyen vannak, olyannyira, hogy helyi színészekkel kifejezetten az ottani piacokra szánt műsorokat is gyártanak.

A cég nyeresége 790 millió dollár lett, ami részvényenként 1,74 dollárt jelent, szemben az egy évvel korábbi 1,47 dollárral. Az árbevétel 5,25-ről 6,44 milliárd dollárra nőtt. A cégnek az elhúzódó járvány miatt most már nehezen megy az új műsorok készítése (hisz a filmekben mégsem lehetnek maszkban a szereplők), ugyanakkor a versenytársakkal szemben nagy előny, hogy a Netflix sok műsort készített korábban, de nem vetette be őket azonnal, hanem tartalékolt, ami most kifizetendő döntésnek bizonyult.

A részvény több mint ötszázalékos eséssel reagált az eredményre, ugyanakkor idén még így is ötvenszázalékos nyereséget mutat az árfolyam.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.