A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) március végén négynapos online rendezvény keretében tartotta meg a védjegyévé vált Budapest Central European Fashion Weeket (BCEFW). Az eseményről Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját kérdeztük.
– A legnagyobb kihívást a rendezvény jellegének meghatározása jelentette, hiszen sokáig reménykedtünk abban, hogy lehetőségünk lesz újra a fizikai megvalósításra – mondta Bata-Jakab arról, hogy közönség előtt szerették volna megrendezni az eseményt, de az egészségügyi előírásokat követve ismét a digitális show mellett döntöttek.
– A márciusi BCEFW-n előre felvett runway videókon mutattuk be a tervezők legújabb alkotásait, amelyeket az esemény Facebook-oldalán közvetítettünk március 25. és 28. között, azóta pedig visszanézhetők a BCEFW Youtube-csatornáján. A 26 magyar márka mellett a közép-európai régió több más tervezője is bemutatkozott legújabb kollekciójával. Ezzel digitális térben ugyan, de egy lépéssel ismét közelebb került Magyarország a divatipar régiós meghatározó szerepéhez, a magyar divatmárkák pedig értékesítési lehetőséghez juthatnak, amely ebben a kihívásokkal teli időszakban kiemelten fontos számukra – mondta a vezérigazgató.

Fotó: MTI/Kovács Tamás
Lapunk arról is kérdezte Bata-Jakab Zsófiát, hogyan alakul az a pályázat, amelyet az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM) karöltve írt ki az MDDÜ a divat- és dizájniparági vállalkozások támogatására. – Tavaly kiemelt ágazattá nyilvánították a kreatívipart, melynek részeként célzott pályázat nyílt a hazai divat- és dizájnipar kis- és középvállalkozásai támogatására összesen 15 milliárd forint keretösszeggel. Az ITM által kiírt pályázat szakmai hátterét az MDDÜ négyszáz iparági vállalkozás visszajelzése alapján készült javaslatcsomagja alapozta meg. A felhívás célja, hogy a vállalkozások olyan beruházásokat tudjanak végrehajtani, amelyek hozzájárulnak az ágazat hosszú távú megerősödéséhez, illetve munkahelymegtartó és jövedelemtermelő képességük megőrzéséhez. A konvergenciarégiók számára elindított pályázat keretében összesen 12 milliárd forintra pályázhatnak, míg a közép-magyarországi régió területén működő vállalkozásoknak összesen hárommilliárd forint érhető el – idézte fel a vezérigazgató.