Már készül a remíz a tram-train szerelvényeknek

Hódmezővásárhelyen hamarosan megkezdődhet a tervezése, míg Szegeden már az építése indul a tram-train remíznek. Eközben napokon belül sínre emelik a harmadik CityLink járművet is Szentesen.

2021. 04. 10. 7:31
Szentes, 2021. január 9. Az első tram-train szerelvényt emelik a sínekre daruval a szentesi vasútállomáson 2020. január 9-én. Az ország első vasút-villamosa ősztől közlekedik Szeged és Hódmezővásárhely között. MTI/Máthé Zoltán Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az őszi üzemkezdethez közeledve egyre több a fejlemény a Szeged–Hódmezővásárhely tram-train beruházás háza táján. A legújabb, hogy az állami beruházó az uniós közbeszerzési értesítőben

közzétette a hódmezővásárhelyi, a tram-train járművek tárolására alkalmas kocsiszín tervezéséről szóló felhívást.

A leendő nyertesnek engedélyes tervet kell készítenie, és be kell szereznie a szükséges hatósági engedélyeket is. A készülő járműtároló csarnoknak nyolc jármű befogadására kell alkalmasnak lennie, illetve a hódmezővásárhelyi nagyállomás melletti tram-train végállomáshoz vágánnyal és felsővezetékkel kell csatlakoznia. A csarnok vágányhálózatának legalább 1,5 kilométernyi egybefüggő csatlakozó vágányt, és legalább három kilométer hosszú, egymással párhuzamosan futó tároló vágányt kell tartalmaznia a szükséges kitérőkkel és biztosítóberendezéssel.

A telepen biztosítani kell a 600 voltos egyenáramot a felsővezeték-hálózat számára a járművek temperálásához, emellett meg kell építeni az éjszakai járműtakarításhoz szükséges infrastruktúrát és a személyzet szociális helyiségeit.

A tram-train rendszer másik bázisa, a szegedi jármű-karbantartó illetve -tároló telep építkezése eközben már hamarosan megkezdődhet.

A 2300 négyzetméteres csarnokban mintegy 700 négyzetméterén irodák és kommunális helyiségek lesznek, 1500 négyzetméteren pedig a szerelőcsarnok kap helyet. A remízben a nyolc jármű karbantartásait lehet majd elvégezni. Kerékeszterga biztosítja a járművek optimális futását, de lesznek tetőszerelő pódiumok is, amelyek a napi karbantartást szolgálják.

 

Az első tram-train szerelvényt januárban helyezték sínre, azóta immár a harmadik érkezése várható
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Időközben a harmadik tram-train szerelvényt is teherautóra rakták Valenciában, közölte lapunkkal a MÁV-Start, a jármű várhatóan jövő kedden érkezik meg a Szentesi Motorgarázsba. (A szentesi telephely addig játszik szerepet, amíg nem készül el a szegedi és mezővásárhelyi remíz.)

A harmadik vasút-villamos leemelése és összeszerelése a tervek szerint másnap megkezdődik.

Mint lapunk is beszámolt róla, az első, Vásárhely 1-es névre keresztelt szerelvényt január 20-án mutatták be a MÁV-Start szentesi telephelyén, majd március 16-án megérkezett a második tram-train is. A vasút-villamosok futópróbái folyamatosan zajlanak azóta. A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás dízel-villamos hibrid járműszerelvény 216 férőhelyes. A városi villamosvonalon a KRESZ előírásai alapján óránként ötven kilométeres sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással 100-as a megengedett tempó. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

 

Sűríti járatait vasárnaptól a MÁV-Start

Vasárnaptól a szokásos évi első menetrend módosítással újításokat vezet be a MÁV-Start annak érdekében, hogy minél többen vegyék igénybe a közösségi közlekedést, akár a városok közötti utazásra, akár kirándulás, túrázás céljából. A Dunántúlon, Győr és Veszprém között minden korábbinál sűrűbben közlekednek a vonatok: hétköznap a délelőtti időszak kivételével kétóránként, hétvégéken pedig egész nap kétóránként futnak a szépséges bakonyi tájon Csesznek és Zirc érintésével.

Budapest és Kaposvár között naponta három pár közvetlen InterCity közlekedik, amelyek áprilistól csaknem tíz százalékkal olcsóbban vehetők igénybe. A Szombathely–Zalaszentiván–Nagykanizsa–Pécs viszonylaton a menetrendi módosítás után kétóránként közlekednek az új Pannónia InterRégió vonatok. A modern, légkondicionált és alacsonypadlós Desiro motorvonatokkal Szombathelyről Pécs 4 óra 5 perc alatt lesz elérhető, így csaknem 25 perccel csökken a menetidő.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.