Felpörgött a vidéki turizmus

A vidéki szolgáltatók forgalmát 15-20 százalékkal növelte a kafetériajuttatás felhasználásának lehetősége. Az eszköz tavaly és az idén egyfajta válságmentő forrásként több száz milliárd forintot juttat vissza a turizmus megrokkant szolgáltatóihoz; jelenleg 1,7 millió munkavállalónak van Szép-kártyája.

2021. 07. 13. 7:45
null
Nem csak a munkavállalók pihenését, a belföldi turizmus fejlődését is támogatja a Szép-kártya Fotó: Bach Máté
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bevált a kormány tavaszi döntése, amely átjárhatóvá tette a béren kívüli jutatások legnépszerűbb eszközét, a Szép-kártyát. Az eszköz tavaly és az idén egyfajta válságmentő forrásként több száz milliárd forintot juttat vissza a turizmus megrokkant szolgáltatóihoz.

A kártyatulajdonos munkavállalók száma immár 1,7 millióra rúg, akik a korábban különálló alzsebek munkáltatói feltöltéseiből a vendéglátástól a szálláshely-szolgáltatásig, a biciklikölcsönzéstől a rendezvénylátogatásig számos módon élhetnek a járvány okozta bezártságot követő nyári lehetőségekkel – ehhez mintegy 45 ezer cég fogadja el fizetőeszközként a Szép-kártyát.

A válságba került szolgáltatók bevételeit pótolja a népszerű kafetéria
Fotó: Kurucz Árpád

A vidéki Magyarország turizmusa vonzó az idén is, a foglalási adatok szerint a 2020-as évhez hasonlóan rekordforgalom vár az egyes üdülőtérségekre az országban. Tízéves működése alatt a kafetéria megtette hatását a piacon:

a kártyabirtokosok ez idő alatt több mint 46 milliárd forintot költöttek el a falusi szálláshelyeken

– közölte lapunkkal a legnagyobb kártyakibocsátó cég, az OTP Pénztárszolgáltató, amely együttműködve a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségével (Fatosz), célirányosan támogatja a vidék fejlődését e területen.

Eszerint, hogy a belföldi turizmus vérkeringésébe minél könnyebben bekapcsolódhassanak a falusi turisztikai szolgáltatók, a Fatosszal kötött megállapodás részeként csatlakozhatott több ezer kisebb szállásadó a kártyaelfogadó rendszerhez vagy például az internetes fizetési lehetőséghez – ismertette Vargáné Jandrasits Ildikó, a pénztárszolgáltató vezérigazgatója.

A tízéves Szép-kártya bármely zsebéből szabadon költekezhetnek a magyarok
Fotó: Katona Vanda

– A Szép-kártya nagyban hozzájárult a belföldi turizmus erősödéséhez, hiszen leginkább a hazai utazókra épít.

A vidéki szolgáltatók forgalmát 15-20 százalékkal növelte a kafetériajuttatás felhasználásának lehetősége,

amellett, hogy a kisvállalkozások, magánszemélyek szolgáltatásainak digitalizációját is elősegítette a pihenőkártya rendszerének kiépítése – mondta Frankó Pál, a Fatosz elnöke, hozzátéve, hogy ez volt az első digitális rendszer, amelyet minden szolgáltatónak meg kellett tanulnia kezelni.

Az elnök jelezte: az elmúlt tíz év költései alapján éppen a pandémiával sújtott, 2020-as év bizonyult a legerősebbnek a Szép-kártya történeté­ben, mivel az év során a belföldi turizmus felfutásával 11,6 milliárd forintot költöttek a kártyatulajdonosok a falusi szállásadóknál.

Nem csak a munkavállalók pihenését, a belföldi turizmus fejlődését is támogatja a rendszer
Fotó: Bach Máté

Ehhez az OTP tapasztalatai szerint a koronavírus-járvány alatti bezártság még inkább hozzájárult, mivel a korlátozások feloldása után főként a városokban élők a szokásosnál is jobban vágytak a nyugodt, természethez közeli feltöltődésre, amelyhez egy kényelmes, nyugodt falusi szálláshely jó alapot adott.

Eltűntek a csoportok

Megváltoztak a Covid miatt az örökség- és ökoturisztikai kiállításokkal kapcsolatos szokások – mutat rá az Inno­time Hungary Kft. friss felmérése, amely a múzeumlátogatás új jelenségeit mérte fel 2020 májusától mostanáig. Kiderült: az elmúlt bő egy évben a múzeumok, látogatóközpontok, kastélyok és várak elvesztették a csoportos vendégforgalmuk nagy részét, és inkább egyéni vendégek keresték fel a bemutatóhelyeket. Közülük is a magasabb iskolázottságú 55 év feletti korosztály mutatta a legnagyobb érdeklődést az örökségturizmus kínálata iránt, akiket a 25 és 35 év közötti szülők követtek a kisgyermekeikkel. A várakat látogatják a leggyakrabban gyalogos és kerékpáros túrák során, főként a szabadon, turistaúton megközelíthetőségük miatt.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.