Román autógyártás: merész célok, kis visszaesés

Márciusban 57 ezer autó gördült ki a két romániai gyárból, májusban viszont már kevesebb mint negyvenezer.

2020.07.21. Mercedes-gyár, Kecskemét - Megkezdődik a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake hibridmodellek gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban. Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság Fotó: MORICZ SABJAN SIMON
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Beruházásra készül Erdélyben a Mercedes-Benz. A német vállalatnak jelenleg két autóalkatrészeket gyártó, exportra dolgozó üzeme van Szászsebesen és Kudzsirban. A cég most 135 millió eurós romániai befektetésre készül, amihez 37 milliós állami támogatást igényelt – idézte a Maszol portál a bukaresti pénzügyminisztériumot. További részletek egyelőre nem derültek ki a beruházásról. 

 

Korábban a vállalat arról tájékoztatott, hogy a két erdélyi gyárat szeretnék részben átállítani elektromos autók alkatrészeinek gyártására. A Mercedes-Benz a Star Assembly autóalkatrészeket gyártó cég révén van jelen Romániában, s a harmadik legnagyobb romániai exportőr az Automobile Dacia és a Ford Romania után.

 

A tavaszi fellendülés után mostanra már visszafogottabban pörög az autógyártás Romániában. A Ziarul Financiar gazdasági lap beszámolója szerint márciusban 57 ezer autó gördült ki a két hazai gyárból, májusban viszont már kevesebb mint negyvenezer. A Romániai Autógyártók Egyesületének adataiból azt derül ki, hogy a visszaesés elsősorban a Ford miatt következett be. 

Az amerikai vállalat craiovai üzemében májusban alig több mint tízezer autót gyártottak, ami a márciusi adatoknál ötven százalékkal kevesebb. Júliusban a török Ford Otosan tulajdonába került a craiovai üzem, ahol jövő évtől gyártani fogják a Transit Courier és Tourneo Courier modelleket. Itt fogják előállítani ezeknek a modelleknek az elektromos változatát 2024-től, ahogyan a jelenleg gyártott népszerű Ford Pumáét is. A cég 490 millió euró értékű beruházást hajt végre, amit a következő három évben valósít meg. A tulajdonosváltás bejelentésekor Stuart Rowley, a Ford of Europe elnöke elmondta, hogy a romániai gyártóüzem jelentős szerepet fog játszani az elektromos és haszongépjárművek európai gyártásának növelésében. A craiovai üzem termelési kapacitása évi 250 ezerről 272 ezerre nő.

 

Közben a Daciánál is visszaesés történt. Míg márciusban csaknem harmincötezer autót szereltek össze, addig a májusi adat már nem éri el a harmincezret. A román lap szerint a termelés csökkenésének fő oka továbbra is az alkatrészhiány, de a növekvő költségek is negatív hatást gyakorolnak az ágazatra.

 

Borítókép: A kecskeméti Mercedes-gyár (Fotó: Világgazdaság/Móricz-Sabján Simon)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.