A Mercedes-Benz arra számít, hogy az évtized második felére kizárólag elektromos járműveket gyártó üzemei lesznek. A tervek szerint ezek gyártására a meglévő üzemeit állítja át fokozatosan, a kereslethez rugalmasan igazodva – számolt be a távirati iroda.
A Mercedes-Benz azért nem tervez kifejezetten elektromos járművek számára külön üzemeket építeni, mert az egyes gyártósorait a gyárakon belül hamarabb át lehet állítani teljesen elektromos üzemre – mondta Jörg Burzer termelési igazgató a Reutersnek adott interjúban. Kiemelte: ezzel szemben egy teljesen új elektromosjármű-gyár felépítése időbe telik. Az elkövetkező néhány évben már biztosan lesznek olyan gyártósorai a konszernnek, amelyek csak elektromos járműveket gyártanak.
– Teljes üzemek átállítása elektromos autók gyártására pedig az évtized második felében várható
– tette hozzá Jörg Burzer. A prémiumautó-gyártó tavaly szeptemberben az IAA mobilitási kiállításon jelentette be EQE modelljét, amelynek a gyártását még az idén megkezdik Brémában, majd Peking következik. Az év végére jelentették be a csúcsmodell EQS és az EQE SUV-változatát, amelyek az amerikai tuscaloosai üzemben futnak majd le a gyártósorról.
A Mercedes arra számít, hogy az EQE, az E osztály elektromos verziója 660 kilométeres hatótávolságával nagyban elősegíti majd az elektromos modellek értékesítésének a növekedését, és így felgyorsítja az átállást is az elektromos járművek gyártására. Az EQE brémai és később pekingi felfutásával sokkal nagyobb volumenben tudnak majd szállítani.
A Mercedes-Benz Cars tavalyi eladásainak mindössze 2,3 százaléka volt akkumulátoros elektromos jármű, a plug-in hibridekkel együtt – amelyek belső égésű motorral és akkumulátorral is rendelkeznek – 11 százalék volt a részesedés.
A vállalat várakozásai szerint 2025-től az elektromos és hibrid elektromos autók az eladások már felét teszik majd ki, és ennek nagy hányada tisztán elektromos autó lesz.
A Mercedes idén nyolc modellre bővíti e-autó kínálatát. A meglévő modellek mindegyike a belsőégésű motoros járműveket is gyártó üzemekben készül, az építésükhöz szükséges akkumulátorokat pedig vasúton szállítják a Sindelfingenben található főüzemből a németországi és magyarországi üzemekbe.
Az akkumulátorok összeszerelése és gyártása a későbbiekben közelebb kerülhet az autógyárakhoz, ahogy a járművek tervezése úgy fejlődik, hogy az akkumulátorokat szorosabban integrálják az autóba.
A félvezetőhiány továbbra is akadályozza a termelést, bár nem annyira súlyos a helyzet, mint a tavalyi év második felében. A félvezetők ellátása 2022-ben is kihívást jelent.
A Mercedes-Benz a héten csütörtökön mutatja be első mérlegjelentését azóta, hogy a Daimler-csoport kettévált Daimler Truckra és Mercedes-Benz-csoportra. Tavaly a Mercedes-Benz márka 14 milliárd eurós korrigált üzemi eredményt ért el.
Az árbevétel megtérülése így rekordmagas, 12,7 százalékos volt, és meghaladta a tíz-tizenkét százalékos célt. A negyedik negyedévben a Mercedes még 15,0 százalékos árrést is elért, és ezzel a világ legnyereségesebb autógyártói, például a Porsche vagy a Ferrari által beállított szintet tudta hozni.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Ujvári Sándor)