A Mercedes szinte csak elektromos autókat gyártana 2030-ra

Az évtized közepére az autóeladások felét már az elektromos típusok adják, de a belső égésű motorok sem tűnnek el.

Magyar Nemzet
2022. 02. 21. 18:00
Kecskemét, 2015. január 20. Gyártósor a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában, ahol bemutatták az elsõ hazai gyártású CLA Shooting Brake modellt 2015. január 20-án. MTI Fotó: Ujvári Sándor Fotó: Ujvári Sándor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mercedes-Benz arra számít, hogy az évtized második felére kizárólag elektromos járműveket gyártó üzemei lesznek. A tervek szerint ezek gyártására a meglévő üzemeit állítja át fokozatosan, a kereslethez rugalmasan igazodva – számolt be a távirati iroda.

A Mercedes azzal számol, hogy még idén is gondot okoz az autóiparban a félvezetők világszerte súlyos hiánya. Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A Mercedes-Benz azért nem tervez kifejezetten elektromos járművek számára külön üzemeket építeni, mert az egyes gyártósorait a gyárakon belül hamarabb át lehet állítani teljesen elektromos üzemre – mondta Jörg Burzer termelési igazgató a Reutersnek adott interjúban. Kiemelte: ezzel szemben egy teljesen új elektromosjármű-gyár felépítése időbe telik. Az elkövetkező néhány évben már biztosan lesznek olyan gyártósorai a konszernnek, amelyek csak elektromos járműveket gyártanak. 

– Teljes üzemek átállítása elektromos autók gyártására pedig az évtized második felében várható 

– tette hozzá Jörg Burzer. A prémiumautó-gyártó tavaly szeptemberben az IAA mobilitási kiállításon jelentette be EQE modelljét, amelynek a gyártását még az idén megkezdik Brémában, majd Peking következik. Az év végére jelentették be a csúcsmodell EQS és az EQE SUV-változatát, amelyek az amerikai tuscaloosai üzemben futnak majd le a gyártósorról.

A Mercedes arra számít, hogy az EQE, az E osztály elektromos verziója 660 kilométeres hatótávolságával nagyban elősegíti majd az elektromos modellek értékesítésének a növekedését, és így felgyorsítja az átállást is az elektromos járművek gyártására. Az EQE brémai és később pekingi felfutásával sokkal nagyobb volumenben tudnak majd szállítani.

A Mercedes-Benz Cars tavalyi eladásainak mindössze 2,3 százaléka volt akkumulátoros elektromos jármű, a plug-in hibridekkel együtt – amelyek belső égésű motorral és akkumulátorral is rendelkeznek – 11 százalék volt a részesedés. 

A vállalat várakozásai szerint 2025-től az elektromos és hibrid elektromos autók az eladások már felét teszik majd ki, és ennek nagy hányada tisztán elektromos autó lesz. 

A Mercedes idén nyolc modellre bővíti e-autó kínálatát. A meglévő modellek mindegyike a belsőégésű motoros járműveket is gyártó üzemekben készül, az építésükhöz szükséges akkumulátorokat pedig vasúton szállítják a Sindelfingenben található főüzemből a németországi és magyarországi üzemekbe. 

Az akkumulátorok összeszerelése és gyártása a későbbiekben közelebb kerülhet az autógyárakhoz, ahogy a járművek tervezése úgy fejlődik, hogy az akkumulátorokat szorosabban integrálják az autóba.

A félvezetőhiány továbbra is akadályozza a termelést, bár nem annyira súlyos a helyzet, mint a tavalyi év második felében. A félvezetők ellátása 2022-ben is kihívást jelent.

A Mercedes-Benz a héten csütörtökön mutatja be első mérlegjelentését azóta, hogy a Daimler-csoport kettévált Daimler Truckra és Mercedes-Benz-csoportra. Tavaly a Mercedes-Benz márka 14 milliárd eurós korrigált üzemi eredményt ért el. 

Az árbevétel megtérülése így rekordmagas, 12,7 százalékos volt, és meghaladta a tíz-tizenkét százalékos célt. A negyedik negyedévben a Mercedes még 15,0 százalékos árrést is elért, és ezzel a világ legnyereségesebb autógyártói, például a Porsche vagy a Ferrari által beállított szintet tudta hozni.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Ujvári Sándor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.