Letette névjegyét a VW új vezérigazgatója

Megkezdte a munkát a VW-csoport új vezérigazgatója. Európa legnagyobb autógyártójának stratégiája meghatározó a kontinens járműipara egésze szempontjából, ezért is övezte különös figyelem Oliver Blume székfoglaló előadását.

2022. 09. 04. 6:45
Electromobility - Volkswagen
Electromobility-Volkswagen Fotó: HENDRIK SCHMIDT
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kritikus időszakban került új kézbe a német és európai autóipar vezetése. Herbert Diess, a VW-csoport most távozott vezetője állította át a váltókat, és néhány év alatt a cég dízelbotrányban leszerepelt hagyományos gyártóból az elektromos hajtás élharcosává vált. Ha gyors mérleget vonnánk, hogy áll az átalakulásban a VW, azt mondhatnánk, az elektromos autói még nem olyan jók, mint az iparág legjobbjai, a hagyományos autói pedig már nem olyan jók, mint az átalakulás kezdetén. Legalábbis az ADAC nagy minőségi tesztjén a csoport autói rosszabbul szerepeltek, mint a korábbi években.

VW sends 'important signal' as German flagship factory reopens
A VW volfsburgi gyárában Fotó: AFP/Swen Pförtner

Az új vezetőnek nyilván az a feladata, hogy megoldja a VW-villanyautók akut szoftverproblémáit, és választ adjon arra a kérdésre, hogy Európában valóban megszűnik-e a belső égésű motorok gyártása. Oliver Blume-nak ebben különösen fontos a szerepe, mert éppen ő volt az, aki a Porsche első embereként szorgalmazta a szintetikus üzemanyagok gyártását, és most mindenki arra volt kíváncsi, hogy a konszern vezetőjeként is fontosnak tartja-e a témát. A válasz erre: igen! 

Blume nemrégiben újfent érdeklődését fejezte ki a harcos zöldek által vitatott e-üzemanyagok iránt – olvasható a Wirtschaftswoche.de tudósításában. 

Ezek olyan szintetikus gyártású motorüzemanyagok, amelyek szén-dioxid-mérlege semleges, de amelyekhez előzetesen sok energiát kell felhasználni. Blume erre azt válaszolta, hogy a gyártásnak akkor van értelme, ha a világ olyan helyein készítik el őket, ahol a fenntartható energia bőségesen rendelkezésre áll. Ez a helyszín jelenleg Dél-Amerikában van, olyan szélerőműpark mellett, amely szinte megszakítás nélkül termel nagy mennyiségű áramot. Az e-mobilitás előbb-utóbb világszerte fenntarthatóvá válik, de ehhez megoldásokat kell találnunk – vélekedett a vezérigazgató.

Blume első munkanapján tízpontos programot jelentett be a vállalat nagy építkezései megoldására.

A hangsúly a Volkswagen pénzügyi szilárdságán, a termékek, szoftverek és technológiák továbbfejlesztésén, az olyan régiókon, mint Kína és Észak-Amerika, valamint a fenntarthatóságon és a tőkepiacon van – mondta a konszern Lisszabonban összegyűlt mintegy ötszáz felsővezetője előtt. Beszédében Blume elhatárolta magát elődje vezetési stílusától, aki gyakran szembekerült az üzemi tanáccsal, és a kritikusok szerint nem vonta be eléggé a vezetőséget a döntéseibe. Blume azt is világossá tette, hogy a csoport egyes márkáit erősebben a nyereségcélok felé kívánja orientálni. A Porsche esetleges tőzsdei bevezetése jó eszköz arra, hogy friss pénzt szerezzen a csoportnak – mondta a vezérigazgató.

Borítókép: Kiszállításra váró gépkocsik a zwickaui gyár udvarán (Fotó: AFP/Hendrik Schmidt)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.