Kritikus időszakban került új kézbe a német és európai autóipar vezetése. Herbert Diess, a VW-csoport most távozott vezetője állította át a váltókat, és néhány év alatt a cég dízelbotrányban leszerepelt hagyományos gyártóból az elektromos hajtás élharcosává vált. Ha gyors mérleget vonnánk, hogy áll az átalakulásban a VW, azt mondhatnánk, az elektromos autói még nem olyan jók, mint az iparág legjobbjai, a hagyományos autói pedig már nem olyan jók, mint az átalakulás kezdetén. Legalábbis az ADAC nagy minőségi tesztjén a csoport autói rosszabbul szerepeltek, mint a korábbi években.
Az új vezetőnek nyilván az a feladata, hogy megoldja a VW-villanyautók akut szoftverproblémáit, és választ adjon arra a kérdésre, hogy Európában valóban megszűnik-e a belső égésű motorok gyártása. Oliver Blume-nak ebben különösen fontos a szerepe, mert éppen ő volt az, aki a Porsche első embereként szorgalmazta a szintetikus üzemanyagok gyártását, és most mindenki arra volt kíváncsi, hogy a konszern vezetőjeként is fontosnak tartja-e a témát. A válasz erre: igen!
Blume nemrégiben újfent érdeklődését fejezte ki a harcos zöldek által vitatott e-üzemanyagok iránt – olvasható a Wirtschaftswoche.de tudósításában.
Ezek olyan szintetikus gyártású motorüzemanyagok, amelyek szén-dioxid-mérlege semleges, de amelyekhez előzetesen sok energiát kell felhasználni. Blume erre azt válaszolta, hogy a gyártásnak akkor van értelme, ha a világ olyan helyein készítik el őket, ahol a fenntartható energia bőségesen rendelkezésre áll. Ez a helyszín jelenleg Dél-Amerikában van, olyan szélerőműpark mellett, amely szinte megszakítás nélkül termel nagy mennyiségű áramot. Az e-mobilitás előbb-utóbb világszerte fenntarthatóvá válik, de ehhez megoldásokat kell találnunk – vélekedett a vezérigazgató.
Blume első munkanapján tízpontos programot jelentett be a vállalat nagy építkezései megoldására.
A hangsúly a Volkswagen pénzügyi szilárdságán, a termékek, szoftverek és technológiák továbbfejlesztésén, az olyan régiókon, mint Kína és Észak-Amerika, valamint a fenntarthatóságon és a tőkepiacon van – mondta a konszern Lisszabonban összegyűlt mintegy ötszáz felsővezetője előtt. Beszédében Blume elhatárolta magát elődje vezetési stílusától, aki gyakran szembekerült az üzemi tanáccsal, és a kritikusok szerint nem vonta be eléggé a vezetőséget a döntéseibe. Blume azt is világossá tette, hogy a csoport egyes márkáit erősebben a nyereségcélok felé kívánja orientálni. A Porsche esetleges tőzsdei bevezetése jó eszköz arra, hogy friss pénzt szerezzen a csoportnak – mondta a vezérigazgató.
Borítókép: Kiszállításra váró gépkocsik a zwickaui gyár udvarán (Fotó: AFP/Hendrik Schmidt)