Bár az időjárás idén nem könnyítette meg a szőlősgazdák dolgát, az elmúlt hetekben számos szüretből tudósítottak a termés kiváló minőségéről. Ígérik, jók lesznek az idei borok is, ám ez a lelkesültség egyáltalán nem látszik meg a borvidékek ingatlanforgalmán. Az ugyanis teljesen belesimul a hazai lakáspiacba: ahogyan bekövetkezett az általános lassulás, úgy csökkent a vevők érdeklődése a borvidékeken is. Ezt ugyanúgy tapasztalta az OTP Ingatlanpont három érintett – az északkelet-magyarországi, a dél-dunántúli és a dél-alföldi – régiójának vezetője.
A bor ugyan vonzza az embereket, de magában nem teremt stabil turizmust. Farsang Sándor, az OTP Ingatlanpont északkelet-magyarországi régióvezetőjének tapasztalata szerint a híres Tokaji borvidéken is leginkább az egy-két napos rendezvényeknek nő a forgalma. A Pécsi, Szekszárdi borvidékeken – ahogy Markó Ildikó, az OTP Ingatlanpont dél-dunántúli régióvezetője látja –, bár folyamatosan fejlesztenek a már neves borászok, mégis csak egy-egy városi-városkörnyéki rendezvénynél tapasztalható a turisták nagyobb érdeklődése. A Hajós–Bajai, Csongrádi és Kunsági borvidékeken Piros Szilvia, az OTP Ingatlanpont dél-alföldi régióvezetője viszont lát olyan településeket is, amelyeken egy-egy rendezvénytől függetlenül is jelentős az idegenforgalom. Példaként hozza ezekre Csongrádot, Baját, Soltvadkertet, ahol a természeti adottságok – mint például a víz közelsége – adják a turizmus stabil alapját, és ahhoz tud jól kapcsolódni a borászat.
A szakemberek jellemzően nem tapasztalják, hogy külföldiek érdeklődnének a borvidéki ingatlanok iránt. A határokon túlról legfeljebb a borfesztiválokra érkeznek érdeklődők. Azokból egyébként igen széles a választék: ma már szinte minden valamirevaló borvidéki település szervez évente legalább egy ilyen ünnepet, ami ad némi alkalmi jövedelemkiegészítést a helyieknek.
A megélhetés a belföldi vásárlók szempontjából is kulcskérdés. A turizmus ehhez általában nem kínál stabil alapot, s a mezőgazdaság is jellemzően idényjelleggel ad munkát, így – ahogy Piros Szilvia tapasztalja – a potenciális vevők igyekeznek az adott település, különösen a kisebb falvak lehetőségeit a szokásosnál is alaposabban feltérképezni.