Átalakulóban a vasúti árufuvarozás Európában

2020. 01. 28. 17:46
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Deutsche Bahn (DB) teherszállítási vállalatának új vezetője, Sigrid Nikutta az egyes kocsi-forgalom átalakításában látja a vasúti áruszállítás kitörési pontját.

A DB árufuvarozási vállalata, a DB Cargo vesztesége 2018-ben 190 millió euróra rúgott, holott Németországban az egyes kocsi-forgalom piacán monopol helyzetben van. A veszteségek fő oka maga a logisztikai rendszer: az egyes kocsikat a megrendelők saját iparvágányairól és teherpályaudvarokról gyűjtik össze hosszú szerelvénybe, hogy azután a célállomáshoz közeli következő rendező-pályaudvaron leválasszák, majd rendeltetési helyükre szállítsák. A megoldásra tett javaslatok között ennek a forgalomnak a drasztikus csökkentésére irányuló intézkedés és sok rakodó pályaudvar bezárása is szerepelt. Sigrid Nikutta azonban elutasította ezt a megközelítést és új, növekedési stratégiát dolgozott ki.

Az egyeskocsi fuvarozás a kisebb cégek igényeit szolgálja, és a közúti fuvarozás terhelését csökkenti, ezért az Európai Unió szerint is támogatásra érdemes tevékenység, Ausztriában ez már gyakorlat. Mindez összhangban van az Európai Unió törekvésével, miszerint 2030-ig a vasútra terelődjön a 300 kilométernél nagyobb távolságokra fuvarozás 30 százaléka.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.