Egyre jobban kihasználják a cégek az online jelenlétet

Tízből hét hazai kis- és középvállalkozás rendelkezik saját weboldallal, bár a közösségi média kihasználásában még van hova fejlődniük, mivel mindössze 35 százalékuk van jelen a Facebookon – világít rá a K&H kkv bizalmi index kutatása.

Magyar Nemzet
2020. 01. 16. 16:21
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kezdik felismerni az online világban rejlő lehetőségeket a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). – Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért is tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai kkv-szektor milyen arányban és hol képviselteti magát a világhálón. A K&H kkv bizalmi index kutatásunk eredménye szerint a cégek figyelembe veszik az okostelefont használók táborának dinamikus növekedését és a felhasználói szokások változását, hiszen tízből hét vállalkozásnak van saját honlapja, 35 százalékuk pedig a Facebookon is jelen van – részletezi Kökény Roland, a K&H marketingfőosztályának vezetője.

A potenciál, ami az online jelenlétben rejlik, jókora. Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. legfrissebb kutatása szerint a felnőtt magyar internetezők 89 százaléka, azaz közel 5,3 millióan használnak okostelefont. A legnépszerűbb online tevékenység a böngészés (72 százalék), miközben a közösségi média oldalainak látogatása is igen népszerű (67 százalék). Ezzel két év alatt mintegy 800 ezerrel bővült az okostelefont használók tábora, a mobilnetezők száma pedig 1,7 millióval emelkedett.

Fotó: Havran Zoltán

Más számok is ezt bizonyítják. Az Európai Bizottságnak a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő felmérése, a DESI szerint a magyar internetezők 86 százaléka használ közösségi médiát, ami a második legmagasabb arány az EU-ban, így azon vállalkozásoknak, amelyek magánszemélyeknek értékesítik a szolgáltatásaikat, termékeiket, elkerülhetetlen a jelenlét a közösségi felületeken – vélekedik Kökény Roland. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy az inkább szakmai LinkedIn és a szórakoztató vonalat képviselő Instagram egyelőre még nem annyira népszerű a cégeknél, a vállalkozások negyede pedig semmilyen online felületen nincs jelen.

A kutatásból az is kiderül, hogy a vállalkozások a különböző online felületeket más-más célra használják. Bemutatkozásra, céginformációk és elérhetőség megosztására, illetve értékesítésre inkább a weboldal szolgál. Ha azonban kapcsolattartásról vagy a leendő munkatársak megtalálásáról van szó, már a közvetlenebb kommunikációt lehetővé tevő Facebookot részesítik előnyben – mondta el a szakember.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.