Az agglomerációból és a külső kerületekből érkező, jelentős utasforgalmat bonyolító intermodális Kőbánya–Kispest (Köki) vasútállomás áldatlan állapota miatt évek óta időszerű a felújítás és fejlesztés. A helyi és távolsági buszok, a 3-as metró, valamint a vasút csomópontjaként szolgáló, illetve az elővárosi és a ferihegyi utasokat is fogadó állomást évente hárommilliónál is többen használják. De nemcsak az ingázókat szolgálja ki, hanem a fővárost a déli és keleti országrészekkel (Cegléd, Szolnok, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, Kecskemét, Szeged, Kelebia) összekötő, jelentős vasútvonalak utasforgalmának lebonyolításában is rész vesz az állomás, amelyen naponta átlagosan 340 személyvonat halad át.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2021/07/KmSdaVU6XH3-m0CmEJ-YCZ11cBtjAa8OZIVPIJucmEo/fill/1920/1224/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzkxNDkzZDE3M2QwMjRkMmNhYzc4ODA0YTY3Njg2Zjlh.jpg)
Fotó: Havran Zoltán