Kerékpárral a nagy vizek mentén

Lendületesen fejlődik a hazai kerékpárút-infrastruktúra: elkészült a fővárost és a Balatont összekötő kerékpárútvonal Budapest–Etyek közötti szakasza, hamarosan pedig kezdődik a Székesfehérvár és Polgárdi, valamint Polgárdi és a 710-es főút közötti szakaszokra a kiviteli tervezés, és a beruházási szerződések megkötése sem várat magára.

2021. 01. 21. 14:54
Az Aktív-és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ koordinálja a turisztikai célú kerékpárutak tervezését Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2020-as turisztikai szezont követően folytatódott a balatoni bringakör komplex felújítása: az idén nyárra befejeződnek a munkák Lelle és Akarattya között, ezen belül lezárul a siófoki Baross híd átépítése – derül ki a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) közléséből.

Megújult Balatonmáriafürdő és Boglár között egy 22,7 kilométeres útszakasz, Fonyódnál a víz mellé helyezték át a kerékpárutat, a déli parton pedig jobb állapotba kerültek a leromlott burkolatú, kellemetlen biciklis élményt jelentő utcák és láthatóbbak lettek az útbaigazító és a veszélyhelyzetre figyelmeztető táblák – áll a vállalat felsorolásában.

A Budapest—Balaton bicikliút Etyeket is érinti. Fotó: MTI

A leglátványosabb fejlesztés megközelítőleg 3,3 milliárd forintból Tiszafüred és Poroszló között valósult meg: a tavaly júniusban átadott szakaszon biztonságosan, a közúti forgalomtól elzárva lehet körbetekerni a Tisza-tavat. Ott épült meg az ország egyik legszebb kerékpároshídja, amelynek tervezésekor különösen nagy súlyt helyeztek az építmény bringás, vasúti és közúti hídjának építészeti összhangjára, a természeti környezetre – emlékeztet a NIF.

Egyre népszerűbb a Tisza-tó, tavaly felfutott a látogatottsága. Fotó: Havran Zoltán

Ugyancsak a múlt nyáron vehették birtokba a kerékpáros turisták a Debrecen és Nagyvárad közötti út több megújult szakaszát, akik Tépe és Berettyóújfalú között is korszerű úton tekerhetnek.

A fejlesztő jelezte: a tó északi partjának tervei már rendelkezésre állnak, és hamarosan kezdődnek a munkálatok a Tihany és Örvényes közötti 3,3, illetve a Balatonkenesét Fűzfővel összekötő 4,2 kilométeres szakaszon. Fejlesztik továbbá a Győrt Pannonhalmával összekötő utat, ahol 17,7 kilométeren kerékpárutat is építenek, de a tervek szerint számos ponton újabb kerékpárutak vagy kerékpározásra is alkalmas utak építése következik ebben az évben is.

Jelenleg 668 kilométeren zajlanak jelentősebb előkészületek, amelyből 111 kilométeren már idén megkezdődnek a kivitelezési munkák.

Az EuroVelo a legjelentősebb

A Budapest–Balaton kerékpárút majd akkor tekinthető befejezettnek, ha az összesen 1710 kilométer hosszú európai kerékpárút-hálózat, az EuroVelo – röviden E14-es – egészén megvalósul a fejlesztés, amely útvonal a turisztikai szempontból legjelentősebb közép-európai vizeket összekötő pálya – jelezte lapunknak Németh Zsolt, a Kerékpáros Magyarország Szövetség alelnöke. A Boden-tótól indulva tíz európai folyót, hat tavat és tíz (vagy tizenkettő) fürdőhelyet érintő, első lépésben Salzburg és Debrecen között kiépülő, határokon átívelő bicikliút Hévíz, Keszthely, Balatonfüred, Eger és Debrecen érintésével épül meg.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.