Konténervonat jár Kína és Közép-Európa között

Befutott a dunaszerdahelyi Metrans vállalat termináljába az első, Hszian városából érkező tehervonat a minap. A 44 konténert szállító szerelvény 14 napon át utazott Kínából.

2019. 10. 16. 16:03
Az első vonat tíz nap alatt jutott Hszianból Budapestre Fotó: Kurucz Árpád
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Befutott a dunaszerdahelyi Metrans vállalat termináljába az első, Hszian városából érkező tehervonat a minap. A 44 konténert szállító szerelvény 14 napon át utazott Kínából. Amennyiben a vonat üzemeltetése beválik, hetente indulhat Kínából Szlovákiába egy-egy újabb szerelvény. – Nagy előnyt jelent, hogy egy ilyen vonat egyidejűleg a régió több országát is képes kiszolgálni, ugyanakkor pedig megszabadítja az utakat a nagy kapacitású teherautók okozta terheléstől – jelentette ki Érsek Árpád szlovák közlekedési miniszter a Ma7.sk tudósítása szerint.

A teljes vonatrakomány Kazahsztánon, Oroszországon és Ukrajnán keresztül jutott el Szlovákiába. A célállomás elérése előtt át kellett rakodni a konténereket a széles nyomtávú vasútról az európai nyomtávú vasútra. Az átrakodásra a kisdobrai (Dobrá) kombinált szállítási terminálon került sor. A szlovák vasúti teherfuvarozó céghez tartozó, két portáldaruval felszerelt terminál átrakodási kapacitása évi 200 ezer konténer. Az állomáson 2010 óta 329, Kína és az Európai Unió között közlekedő, konténereket szállító zárt tehervonatot rakodtak át. A szállítmány nagy részét a dunaszerdahelyi terminál 150 kilométeres körzetében osztják szét. Az árukat cseh, magyar, osztrák és szlovákiai ügyfelek címére szállítják ki.

Az első vonat tíz nap alatt jutott Hszianból Budapestre
Fotó: Kurucz Árpád

Mint lapunk is beszámolt róla, idén áprilisban hazánkban is megkezdődött a rendszeres vasúti konténerfuvarozás a Selyemúton. Az első vonat, amely több mint 7000 kilométeres szárazföldi útvonalon fuvarozott általános fogyasztási cikkeket a kínai Hszianból, rekordidő, tíz nap alatt érkezett a budapesti BILK vasútlogisztikai központba – közölte a Rail Cargo Hungaria. A próbavonat a magyar-ukrán határon, Batevo-Eperjeskén keresztül jutott Magyarországra.

A Kína és Európa között zajló áruszállítás több mint 90 százaléka tengeri úton zajlik, mert ez a legolcsóbb megoldás. Ennek az az oka, hogy egyetlen hajó mintegy 220 konténervonat kapacitásának megfelelő mennyiségű konténert képes elfuvarozni. Bizonyos árucikkek esetében az olcsósággal szemben azonban fontosabb a gyorsaság. Mivel a hajóút háromszor annyi ideig tart Euró­pába, mint amennyire a most Budapestre érkezett vonatnak szüksége volt, a sürgős szállítmányok ezután a vasutat választhatják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.