Nem lehet megengedni, hogy Brüsszel csökkentse a fejlesztéspolitikai forrásainkat

Nem lehet megengedni, hogy Brüsszel – ahogy azt tervezi – óriási mértékben csökkentse a fejlesztéspolitikai forrásainkat – jelentette ki Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára Pozsonyban, kedden.

Forrás: MTI2019. 05. 21. 16:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár erről a visegrádi országok (Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország) közlekedéspolitikáért felelős minisztereinek találkozója utáni sajtótájékoztatón beszélt, miután V4-es partnereivel szándéknyilatkozatot írtak alá egy országaikat összekötő gyorsvasút építéséről.

Schanda Tamás rámutatott: a V4-ek gazdasági eredményei magukért beszélnek, ezek az országok kimagaslóan jól teljesítenek, sikeresek, ám ahhoz, hogy ez folytatódjon, elengedhetetlen néhány feltétel teljesülése. Kifejtette: ilyen feltétel, hogy fejleszteni lehessen a közlekedési infrastruktúrát és – ezzel összefüggésben – az is, hogy az Európai Uniónak (EU) ésszerű költségvetése legyen.

Az államtitkár az Európai Bizottság (EB) – egy éve bemutatott, a 2021 és 2027 közötti időszakra vonatkozó – uniós költségvetési tervéről elmondta: abban az olyan jól működő programokra, mint a kohéziós és a közös agrárpolitika kevesebb forrás jutna, az EB által közvetlenül kezelt programokra pedig nagyságrendekkel több. Ez a kohéziós politika terén 10 százalékos forráscsökkenéssel számoló terv a V4-es országokat ennél is nagyobb, 20 százalékot is meghaladó mértékben érintené.

„A visegrádi országok számára ez a költségvetés elfogadhatatlan” – szögezte le Schanda Tamás. Hozzátette: V4-es partnereivel közös álláspontot fogalmaztak meg arra vonatkozólag, hogy az uniós költségvetésben szinten kell tartani a jól működő programok, azon belül a közlekedési infrastruktúrák fejlesztésének finanszírozását.

Az államtitkár az MTI kérdésére a V4-es országokat összekötő gyorsvasúttal kapcsolatban elmondta: következő lépésként a megvalósíthatósági tanulmányok készülnek el, és meg kell teremteni a finanszírozást is. Hozzátette: egyetértettek abban, hogy a projektet az EU-nak társfinanszíroznia kell. A gyorsvasút megvalósításához egy teljesen új vasútvonal építésére van szükség. Ezen óránként 300 kilométeres sebességgel haladnak majd a szerelvények, a tervek szerint Budapest-Pozsony-Brünn-Varsó útvonalon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.