Hasonló rendszer Portugáliában és Hollandiában is működik.

Döntött a lengyel legfelsőbb bíróság a választás ügyében
A testület három bírája különvéleményt fogalmazott meg.
Hasonló rendszer Portugáliában és Hollandiában is működik.
Horvátország már évek óta tervezi, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren, hogy gyorsabb legyen a forgalom, és megszűnjön a kézpénzfizetés, amely visszaélésekre ad okot.
Az új rendszer kiépítésének egyetlen feltétele volt, hogy a pályadíj nem lehet drágább és olcsóbb sem a mostaninál. Ez utóbbi miatt vetették el például a matricás rendszert, amely a számítások szerint 300 millió kunával (12,8 milliárd forint) kevesebb bevételt eredményezett volna évente, és amit az átalakítások után a hitelezők nem tudtak volna elfogadni. A kormány ezért egy spanyol cég, az IDOM ajánlata mellett döntött: az új rendszer bevezetése 570 millió kunába (24,3 milliárd forint) kerül majd.
Miután bemutatják a nyilvánosságnak, a miniszter meghallgatja a szakmai szervezetek véleményét is, majd aláírja az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszerről szóló döntést, ezt követően pedig az év végéig közbeszerzési pályázatot ír ki a kivitelező kiválasztására. A telepítési időszak alatt a régi rendszer lesz használatban. Úgy tervezik, hogy ledöntik a fizetőkapukat, egyes helyeken átalakítják a forgalmat és az alkalmazottak egy részét más munkahelyekre csoportosítják át, tíz százalékuknak azonban felmondanak. A horvát autópálya-hálózat 1306,53 kilométert tesz ki, és négy autópálya-kezelő vállalat irányítása alatt áll, amelyek összesen 3185 alkalmazottat foglalkoztatnak.
A DSRC-rendszer olcsóbb a GPS-alapú rendszernél, jelenleg ez a két technikai megoldás létezik. A DSCR nagyon hatékony az autópályákon, ahol a fel- és lehajtást egyszerű fémvázra telepített érzőkelőkkel ellenőrzik, a gépjárművek megállása nélkül, 130 kilométeres sebesség mellett. A DSRC hasonlít a jelenleg használatos elektronikus ENC-készülékre – ez egy előre feltöltött készülék a horvát útdíj-kapuk használatához a sorban állás elkerülése érdekében. A készülék engedményre jogosít majd fel, és fel kell tölteni a megfelelő összeggel, amelyet lehajtáskor azonnal levesz a díjgyűjtő vállalat. A rendszámtábla felismerő rendszert a külföldi autók miatt fontos bevezetni. Az ALPR-hez egy applikációt kell majd letölteni, amit a bankkártyához kötnek: az autópálya-díj összegével a hitelkártyát terhelik majd meg, engedmény nélkül – írta az újság.
A testület három bírája különvéleményt fogalmazott meg.
Elnöksége idején gyarapította is vagyonelemeit.
Szórólapokkal, házról házra járva próbálják terjeszteni a vallást.
A korrupció továbbra is rendszerszintű probléma.
Brutális gyilkosság: két halálos áldozata van a családi tragédiának
Baloldali megmondóember állt ki a Csík zenekar énekesnője mellett + videó
Szuper hírt kapott Szoboszlai, a Liverpool hivatalos honlapja közölte
Mélységesen felháborítja a Csík zenekar énekesnőjét, hogy felhasználták a hangját a pride-on + videó
Csillagjegyed elárulja, milyen titkos jelet küld neked a sors ezen a nyáron
Idejében figyelmeztetették Magyar Pétert: hamarosan újabb nagyágyú tér vissza a ringbe (VIDEÓ)
Felháborodtak a pedagógusszervezetek a tiszás tanáron, aki már az óvodásokat is érzékenyítené
Nagyot rúghat a Red Bullba az új Forma-1-es csapat
A saját származását köpi szembe Zelenszkij
Itt a bejelentés az orosz-ukrán háború végéről
Kiderült Zelenszkij ördögi terve
Orbán véresszájú ellenfele leleplezte Magyar Péter ördögi tervét
A testület három bírája különvéleményt fogalmazott meg.
Elnöksége idején gyarapította is vagyonelemeit.
Szórólapokkal, házról házra járva próbálják terjeszteni a vallást.
A korrupció továbbra is rendszerszintű probléma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.