Hasonló rendszer Portugáliában és Hollandiában is működik.

Most kiderül, hogy Zelenszkij befejezné-e a háborút
Putyin tárgyalásra hívta az ukránokat.
Hasonló rendszer Portugáliában és Hollandiában is működik.
Horvátország már évek óta tervezi, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren, hogy gyorsabb legyen a forgalom, és megszűnjön a kézpénzfizetés, amely visszaélésekre ad okot.
Az új rendszer kiépítésének egyetlen feltétele volt, hogy a pályadíj nem lehet drágább és olcsóbb sem a mostaninál. Ez utóbbi miatt vetették el például a matricás rendszert, amely a számítások szerint 300 millió kunával (12,8 milliárd forint) kevesebb bevételt eredményezett volna évente, és amit az átalakítások után a hitelezők nem tudtak volna elfogadni. A kormány ezért egy spanyol cég, az IDOM ajánlata mellett döntött: az új rendszer bevezetése 570 millió kunába (24,3 milliárd forint) kerül majd.
Miután bemutatják a nyilvánosságnak, a miniszter meghallgatja a szakmai szervezetek véleményét is, majd aláírja az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszerről szóló döntést, ezt követően pedig az év végéig közbeszerzési pályázatot ír ki a kivitelező kiválasztására. A telepítési időszak alatt a régi rendszer lesz használatban. Úgy tervezik, hogy ledöntik a fizetőkapukat, egyes helyeken átalakítják a forgalmat és az alkalmazottak egy részét más munkahelyekre csoportosítják át, tíz százalékuknak azonban felmondanak. A horvát autópálya-hálózat 1306,53 kilométert tesz ki, és négy autópálya-kezelő vállalat irányítása alatt áll, amelyek összesen 3185 alkalmazottat foglalkoztatnak.
A DSRC-rendszer olcsóbb a GPS-alapú rendszernél, jelenleg ez a két technikai megoldás létezik. A DSCR nagyon hatékony az autópályákon, ahol a fel- és lehajtást egyszerű fémvázra telepített érzőkelőkkel ellenőrzik, a gépjárművek megállása nélkül, 130 kilométeres sebesség mellett. A DSRC hasonlít a jelenleg használatos elektronikus ENC-készülékre – ez egy előre feltöltött készülék a horvát útdíj-kapuk használatához a sorban állás elkerülése érdekében. A készülék engedményre jogosít majd fel, és fel kell tölteni a megfelelő összeggel, amelyet lehajtáskor azonnal levesz a díjgyűjtő vállalat. A rendszámtábla felismerő rendszert a külföldi autók miatt fontos bevezetni. Az ALPR-hez egy applikációt kell majd letölteni, amit a bankkártyához kötnek: az autópálya-díj összegével a hitelkártyát terhelik majd meg, engedmény nélkül – írta az újság.
Putyin tárgyalásra hívta az ukránokat.
Az amerikai elnök jelentős sikereket érhet el a külföldi útján.
Deutsch Tamás szerint Magyar Péter és a Tisza Párt bármi áron hatalmat akar.
A német kancellár szerint Ukrajnának még több segélyre van szüksége.
Szellemváros lett az egykori sármelléki laktanya – fotó
Kőkorszak Pakson, ismét csődöt mondott a VAR, a Fradi azért boldog
Ez a növény csodákat tesz a kertben és ellensége a kullancsoknak!
Becsődölt a nagy gyár Magyarország közelében: most kiderült, világhírű japán cégóriás vásárolta fel – örülhetnek a románok
Hidegfront tört be az országba, 19 fokos hőingadozás várható
Polgármestert választanak a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei Tiszaigaron
Dobrev Klára küldhette meg a selyemzsinórt Gyurcsánynak
Bognár György: Egy bíróval volt jobb a Ferencváros
Macron keménykedik, szerinte Putyin javaslata nem elég
Itt a fordulat: Putyin ajánlatot tett Ukrajnának és a Nyugatnak
Az fájhat igazán Bognár Györgynek, amit Robbie Keane mondott
Szoboszlai és Szalah mit csinált a Liverpool edzésén?! Ezt a klub sem titkolja el! + videó
Putyin tárgyalásra hívta az ukránokat.
Az amerikai elnök jelentős sikereket érhet el a külföldi útján.
Deutsch Tamás szerint Magyar Péter és a Tisza Párt bármi áron hatalmat akar.
A német kancellár szerint Ukrajnának még több segélyre van szüksége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.