Görögországban 50 ezer turistát érint a csőd a görög idegenforgalmi minisztérium tájékoztatása alapján. A tervek szerint a következő három napban 22 ezer ember hazajuttatásáról gondoskodnak. Az első tizenöt járattal Kosz, Korfu és Zákinthosz szigetéről szállítják el a Thomas Cook ügyfeleit.
A görög kormány úgy ítéli meg, hogy a Thomas Cook összeomlása szerencsétlen esemény az egész európai turizmus számára, és kedvezőtlenül hat a görög piacra. A görög szállodatulajdonosok aggódnak kinnlévőségeik miatt, és az idegenforgalmi minisztérium már dolgozik egy terven, amelynek segítségével ellensúlyozni tudják a pénzügyi veszteségeket.
Cipruson nagyjából 15 ezer turistát érint a Thomas Cook csődje. Szavvas Perdiosz ciprusi idegenforgalmi miniszter arra kérte a szállodatulajdonosokat és más turisztikai vállalkozásokat, hogy őrizzék meg nyugalmukat. „Fontos, hogy bánjunk vendégszeretően az utasokkal, hogy zökkenésmentesen haza tudjanak jutni” – mondta.
Helyi sajtóinformációk szerint a ciprusi szállodák vesztesége elérheti az 50 millió eurót is. Törökország kulturális és idegenforgalmi minisztériumát is aggasztja a brit utazási iroda csődje, és jelezte, hogy hiteltámogatást nyújt azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ügymenetét visszavetik a történtek.
A Thomas Cook tájékoztatása szerint jelenleg valamivel több mint 21 ezer ügyfelük tölti szabadságát törökországi üdülőhelyeken, de az éves forgalom 600-700 ezer főre tehető.
Spanyolországban mintegy 25-30 ezer turistát érint a csőd, többségük brit állampolgár, de vannak köztük németek és más országból érkezők is. Maria Reyes spanyol idegenforgalmi miniszter is attól tart, hogy „nagyon negatív hatása” lesz Spanyolországra a brit utazási iroda összeomlásának. Iago Negueruela, a Baleár-szigetekért felelős regionális miniszter úgy fogalmazott, hogy a történtek „nagyon kemény csapást” mérnek Mallorca, Menorca, Ibiza és Formentera szigetére a turizmus szemszögéből nézve.
Szicília szigetén 200 turista várja sorsának rendezését. Az egyik helyi alkalmazott elmondása szerint ők is a hírekből értesültek a vállalat csődjéről, és utasításokra várnak. Az utasok – főleg angol, német és francia turisták – „nem dühösek, de hozzánk hasonlóan várják az információkat” arról, hogy mi lesz velük, hogyan jutnak haza.