Helyére emelték a genovai Morandi híd helyett épülő új autópályahíd első szakaszát

Forrás: MTI2019. 10. 01. 16:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 50 méteres, 500 tonnás acélszerkezetet két óriásdaru emelte a Polcevera-völgy fölé, hogy ráhelyezzék az újonnan megépített pillérekre. Az illesztés várhatóan órákig tart.

Guiseppe Conte olasz kormányfő Genova feltámadásának nevezte az új hidat, amely bánatból és fájdalomból született. Elmondta, hogy az északnyugat-olaszországi városban tett látogatása során találkozik az áldozatok hozzátartozóival is.

Az 1960-as években tervezett Morandi híd 2018. augusztus 14-én omlott össze viharos időben, több gépkocsi is a mélybe zuhant. A szerencsétlenségben, amelynek oka továbbra is tisztázásra vár, 43 ember vesztette életét.

A keddi művelet délelőtt tíz óra tájban kezdődött, Genova polgármestere, Marco Bucci és az új hidat tervező Renzo Piano sztárépítész, valamint a hidat építő cégek vezetői jelenlétében egy piros gomb megnyomásával, amint a sziréna felhangzott.

„Büszkék vagyunk rá, hogy nagy dolgot művelhetünk, ami mindennél, a félelmeknél és a megosztottságnál is fontosabb” – mondta a genovai születésű Piano.

Az 1067 méter hosszú vasbeton híd összesen 18 pilléren nyugszik majd, és 43 lámpa világítja meg, a tavalyi hídomlás áldozatainak emlékére. A hatóságok reményei szerint 2020 első félévében készül el. Az alapkövet január 25-én helyezték el.

A kereskedelmi, idegenforgalmi és közlekedési szempontból stratégiai fontosságú Morandi híd leomlásával Genova elveszítette fő útvonalát, amely összekötötte a belvárost a kikötővel, valamint a Franciaországba és más olasz városokba vezető autópályákkal.

A Benetton-család tulajdonában lévő Autostade autópálya-üzemeltető vállalat ellen bűnvádi eljárás indult hanyag karbantartás vádjával. Mintegy 80 ember ellen indult vizsgálat.

Két héttel ezelőtt, az Austostrade egyik leányvállalata, az Atlantia vezérigazgatója, Giovanni Castellucci lemondott, feltehetően a híd katasztrófája miatt.

Castellucci, aki ellen szintén vizsgálat folyik, tagadta, hogy bűncselekményt követett volna el. Az Atlantia bőkezű végkielégítést – több mint 13 millió eurót – fizetett ki részére.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.