Csomagot rendeltem külföldről. Most úgy érzem, nem kellett volna. Két héttel a rendelés után kaptam a levelet, menjek ki a repülőtérre, ott kell majd átvennem a csomagot. Időben is voltam. Tömegközlekedést nem szívesen használok, mivel a hétköznapokon nem úgy tűnik, hogy az embereket izgatná a vírus, tehát Taxi. Elmentem a címre. Felvilágosítottak, hogy nem oda kell mennem, hanem ténylegesen a régi repülőtér Cargo Termináljára.
Utazás közben a sofőrrel beszélgettem, ő mondta hogy ez érdekes, neki amikor csomagja jön, a városba kézbesítik, ott el tudja intézni a teendőket. Nekem is furcsa, bár igaz, hogy külföldről jött, de nem szállították házhoz. Eljutottunk végül a helyes címre, ahol a recepciós felvilágosított, hogy aznaptól a koronavírus miatt csak 10 és 14 óra között fogadják az ügyfeleket.
Nem volt mit tenni, hazataxiztam és másnap vissza. Az első ablaknál felvették a nevem és az adataim. A második ablaknál, egy rács mögött mindenféle védőfelszerelés és kézfertőtlenítés nélkül kibontották a csomagom, megnézték mi van benne és felírták egy lapra. A harmadik ablaknál ki kellett fizetnem a csomag értékének 60%-át vámra.
A negyedik ablaknál ki kellett fizetnem még 14 dollárt, ezt nem tudom mire. Az ötödik ablaknál kiadták a csomagom, szintén kézfertőtlenítés, maszk, vagy az ajánlott másfél méter távolság megtartása nélkül, két munkás még véletlenül egymásnak is ütközött.
Uruguayban a tegnap életbe lépett határozat szerint a 65 év feletti munkások és munkáltatók betegszabadságra mennek, mintegy 55 ezren, 8.30 és délelőtt 10 óra között az idősebb korosztály prioritást élvez a boltokban, hogy ilyenkor biztonságosabban be tudjanak vásárolni maguknak.
Sajnos már nem üres a szomszédságban a „koronavírus-osztály“, egy személy intenzíven van, további kettő pedig fokozott kórházi figyelmet igényel. Az otthoni munkát ingyenes internettel népszerűsítik. Akik a legalapvetőbb otthoni internet csomagot választották, amibe 1 GB adatforgalom tartozik, most térítésmentesen kapnak további 50 GB-ot.