Átadták az új völgyhidat Genovában

Renzo Piano sztárépítész tervezte – az ő tervei alapján épült a párizsi Georges Pompidou Központ is.

Mártonffy Attila
2020. 08. 03. 16:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olaszországi Genovában tegnap felavatták a város védőszentjéről, Szent Györgyről elnevezett új autópályahidat, amely a két évvel ezelőtt összeomlott Morandi híd helyett épült fel rekordidő alatt. A 2018. augusztus 14-én bekövetkezett katasztrófában több tucat személy- és teherautó zuhant a több mint negyvenméteres mélységbe, a híd alatt húzódó vasúti sínekre; 43 ember meghalt, több százan pedig megsebesültek. A tragédia országszerte égető problémára: az infrastrukturális létesítmények karbantartásának elhanyagoltságára mutatott rá. Az incidens után azonnal hatósági vizsgálat indult a hidat is üzemeltető Autostrade autópálya-fenntartó cég ellen, s bebizonyosodott, hogy a híd elsősorban a hiányos karbantartás miatt omlott le. A gyanú szerint a társaság rendszeresen meghamisította a biztonsági vizsgálatok jelentéseit, továbbá a tulajdonosok és a vezetőség részéről állandó nyomás nehezedett a cégre a karbantartási költségek lefaragása érdekében.

Az új völgyhidat a genovai Renzo Piano sztárépítész tervezte – az ő tervei alapján épült a londoni Shard felhőkarcoló és a párizsi Georges Pompidou Központ is. Az új létesítményt a napokban adják át a forgalomnak. Távol maradtak viszont az egyébként visszafogott avatási ceremóniától az áldozatok hozzátartozói – a Deutsche Welle német közszolgálati csatorna úgy tudja, ők majd tíz nap múlva, a tragédia második évfordulóján fognak megemlékezni.

Az új létesítmény már a júliusi tesztelés előtt számos bírálatot kapott. Az IlSole24Ore című gazdasági napilap szerint korábbi műszaki teszteléseken a híd nem felelt meg teljesen a követelményeknek, ezért a haladási sebesség alacsonyabb lesz majd a Morandi hídon korábban előírt óránkénti kilencven kilométernél. A hídépítő vállalatok az MTI szerint tagadták a sajtóértesülést, hangoztatva, hogy a híd minden követelménynek megfelel, és a régi hídon is alacsonyabb sebességi korlátozásra lett volna szükség. A régi híd elbontásának és az új felépítésének költsége több mint 200 millió euróra rúgott. A hídomlás miatt otthonát veszítő hatszáz család – a katasztrófa miatt több környező lakóházat is le kellett bontani – már a híd összeomlása után 200 millió euró támogatást kapott.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.