A genderideológia és a hiperszexualitás átitatja a brazil iskolákat

Angela Gandra, a brazil Nőügyi, Családügyi és Emberi Jogi Minisztérium korábbi államtitkára, az Ives Gandra Jogi, Filizófiai és Gazdasági Intézet elnöke a lapunknak adott interjúban ismertette, hogy milyen helyzetben van a brazil oktatás és milyen kihívásokkal kell szembenéznie a szülőknek.

2024. 03. 05. 4:50
Iskola
Illusztráció (Fotó: Pexels)
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Először is a szülőkre kell összpontosítani, hogy felkészítsük őket arra, hogy szülők legyenek és neveljenek – nyilatkozta lapunknak Angela Gandra, a brazil Nőügyi, Családügyi és Emberi Jogi Minisztérium korábbi államtitkára, az Ives Gandra Jogi, Filizófiai és Gazdasági Intézet elnöke az MCC Budapest Summit on Education nemzetközi oktatási konferencián.

 

A szakember a brazil oktatással kapcsolatban kifejtette, hogy

a korábbi kormány igyekezett bevonni a szülőket a folyamatokba, hiszen a család fontos szerepet játszik a nevelésben. Jelenleg más a helyzet. Az oktatási minisztériumnak van egy programja az iskolák számára, még a magániskolák részére is. Ez a terv egy politikai terv. Az iskolákban hiperszexualizáció és a genderideológia uralkodik, és az állami iskolákban nem jó az oktatás. Ezzel az a cél érvényesül, hogy az innen kikerülők könnyen manipulálhatók lesznek. A felsőoktatás átpolitizált, és ezt szeretné a kormányzat alsóbb szinteken is bevezetni, kommunista ideológiával áthatott, magántulajdon és egyházellenes oktatást megvalósítani. 

Angela Gandra kiemelte, hogy a tanároknak nincs akadémiai szabadsága, végre kell hajtaniuk azt, ami a programban áll, még akkor is, ha ezzel nem értenek egyet. Az állami iskolák nem jók, a magániskolák pedig drágák, a nagycsaládosok számára sokszor elérhetetlenek. Ezért is szükséges, hogy az otthoni oktatáshoz való jogot ki tudják vívni a szülők. 

A legfelsőbb bíróság kimondta, hogy joguk van ehhez, de ismét a nemzeti kongresszus előtt van az ügy. Mivel ezzel a kormányzat elveszítené a befolyását a gyerektömeg egy része felett, és egyes iskolák is lobbiznak ellene, hiszen akkor diákok iratkoznának ki az intézményekből, az ügy elakadt. 

A szakember ismertette azt a programot, amivel a szülőket kívánják támogatni, az úgynevezett ösztöndíjas közösségi iskolák létrehozásában.

Megpróbáljuk elérni, hogy a közpénzekből adjanak a szülőknek, hogy azokból működtessék az iskoláikat. Így a közpénzek a családokhoz, a szülőkhöz is juthatnának, akik a meggyőződésük alapján tudnák az adott iskolát működtetni. 

A szülőknek, bár megismerhetik, hogy mi zajlik az iskolákban, jelenleg nincs ráhatásuk az oktatás tartalmára, nem szólhatnak bele, ezért is kell rájuk összpontosítani és arra, hogy felkészítsük őket, hogy szülők legyenek és neveljenek.

Ebben egyre több előrelépés látszik. Vannak helyzetek, amikor a szülők összefognak és hallatják a hangjukat azért, hogy egyes témák ne szerepeljenek a tankönyvekben, és még jobban rá akarnak látni arra, hogy mit tanítanak a gyerekeknek az iskolákban. Ehhez a brazil jobboldal minden segítséget megad nekik, különböző programok, projektek által. Arra kell fókuszálni, hogy a szülők érdekeltek legyenek abban, hogy tudják, hogy mi zajlik az oktatásban – emelte ki a brazil Nőügyi, Családügyi és Emberi Jogi Minisztérium korábbi államtitkára.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.