Töröljék az Oroszországot elhagyó cégek védjegyeit, majd 20 évre tiltsák bejegyeztetésüket – állt elő az ötlettel Szultan Kamzajev, az orosz Állami Duma képviselője.
![Egy üveg Coca-Cola a Szent Bazil székesegyház előtt Moszkva központjában 2022. március 9-én. A McDonald's, a Coca-Cola és a Starbucks 2022. március 8-án meghajolt a közvélemény nyomása előtt, és felfüggesztette működését Oroszországban](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/Y0ux3ujVASEdxpi2vaI0KWNvUJtSZnny3EBbLnJlFSI/fit/1024/681/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZhMWYzNTliOWE0NjRkYTk4Y2EyYzJjYzExYjYyZTJk.jpg)
– Azt javaslom, hogy a Coca-Colával és a Starbucksszal kezdjük
– mondta a RIA Novosztyinak Szultan Kamzajev. Egyébként ez különösen fájhat az olyan cégeknek, akik annak ellenére Oroszországban maradtak, hogy többször azt hazudták, végleg távoztak, ezekről korábban már beszámoltunk. Korábban a Shell járt rosszul, mert a logóját bárki használhatja, miután nem fizette meg az orosz védjegydíjat.
Korábban az Origó a TikTok-csatornáján mutatta be, hogy egyébként ezek a multinacionális cégek továbbra is jelen vannak márkáikkal, termékeikkel Oroszországban.
Borítókép: Coca-Cola-kupak és egy telefon képernyőjén megjelenített orosz zászló látható ezen az illusztrációs fotón (Forrás: AFP)