Pusztán az, hogy a közelükben van a mobiltelefon, elvonhatja a gyerekek figyelmét, ez pedig az iskolai teljesítményük romlásához vezethet – tárta fel az UNESCO, az ENSZ nevelésügyi, tudományos és kulturális kérdésekkel foglalkozó szervezete egy tavaly közzétett tanulmányban.
A jelentés szerint a számítógépek és a mobiltelefonok által az oktatásban nyújtott előnyök eltűnnek, ha túlzásba viszik a használatukat vagy tanári irányítás nélkül használják őket.
A digitális forradalom mérhetetlen lehetőségeket rejt magában, de ahogyan figyelmeztetések hangzottak el azzal kapcsolatban, hogy miként kell szabályozni a társadalomban, hasonló figyelmet kell fordítani arra is, hogy miként használják az oktatásban
– idézte Audrey Azoulay-t, az UNESCO főigazgatóját az Euronews hírportál.
Európa és a világ egyre több országa látja be a jelentés figyelmeztetésének fontosságát, és tiltja meg a mobiltelefonok használatát az iskolákban. Mint arról beszámoltunk, Franciaországban is született ilyen döntés, ahol egyelőre kísérleti jelleggel, mintegy kétszáz iskolában tiltják meg a mobilhasználatot a 15 év alatti tanulóknak.
Túl nagy jelentőségre tettek szert a mobiltelefonok a gyermekek életében, és sok mindent háttérbe szorítottak – indokolta a lépés szükségességét a Le Figaro francia napilapnak adott interjújában az Emmanuel Macron francia elnök megbízásából a témában készült tudományos jelentés egyik szerzője, Amine Benyamina professzor.
Több európai ország, így Hollandia, Olaszország, Finnország, Svédország, Görögország, Oroszország, Magyarország és Nagy-Britannia is a tiltás útjára lépett. Cipruson szintén felmerült az igény egy hasonló szabályozásra.
Európán kívül Kína, az Egyesült Államok több állama, Új-Zéland és Ausztrália egyik szövetségi állama vezette be a tiltást. Az utóbbi országban a tilalom szövetségi szintre való kiterjesztéséről is szó van.
Borítókép: Mobiltelefont használó kislány (Forrás: Pixabay)