A transzneműséggel kapcsolatban a megkérdezettek 60 százaléka mondta azt, hogy nem hiszi, hogy a transznemű versenyzőket be kellene engedni a női sportágakba, és 61 százalékuk szeretné, ha a női mosdókat a biológiai nők számára tartanák fenn.
„Nem meglepő, hogy az amerikai szülők és diákok olyan főiskolai élményt várnak el, amely tudományos szempontból szigorú, nyitott a különböző nézetekre, és arra összpontosít, hogy a diplomásokat értelmes karrierre készítse fel” – mondta Paul Runko, a Defending Education stratégiai kezdeményezésekért felelős igazgatója a New York Postnak. Mint fogalmazott:
A főiskoláknak és egyetemeknek tudomásul kell venniük, amikor a családok aggodalmukat fejezik ki az egyetemi légkörrel kapcsolatban – politikai szélsőségektől, ideológiai programtól, antiszemitizmustól és egyetemi zavargásoktól mentes környezetet követelnek.
A felmérés szerint a szülőket számos, kultúrharccal kapcsolatos kérdés nyugtalanítja a főiskolák és egyetemek gyakorlata miatt országszerte.
Az elmúlt két évben az Izrael–Hamász háború kitörése óta Izrael-ellenes, antiszemita tüntetések söpörtek végig az egyetemeken, ami heves vitákhoz vezetett arról, hogy az egyetemek vezetőségének hogyan kellene reagálnia ilyen esetekben.
A szülők 67 százaléka úgy véli, hogy a főiskoláknak és egyetemeknek antiszemitizmus elleni előítélet-képzést kellene bevezetniük a tantestület és a személyzet számára, és 69 százalékuk támogatta, hogy a felsőoktatási intézmények fegyelmezzék a diákokat az egyetemi rendezvények megzavarásáért – hívta fel rá a figyelmet a V4NA hírügynökség.
A szülők általánosságban támogatták a felsőoktatás nagyobb átláthatóságát is.
Túlnyomó többségük, 82 százalékuk szeretné, ha a főiskolák nyilvánosságra hoznák a külföldi finanszírozást.
79 százalékuk azt mondta, hogy a felvételi eljárás során a főiskoláknak és egyetemeknek előnyben kellene részesíteniük az amerikai jelentkezőket a külföldiekkel szemben.
Óvodától az egyetemig diszkriminálták a fehéreket
Ahogy arról a V4NA is beszámolt, az elmúlt években a Biden-adminisztráció alatt a fehér diákokat egyre több iskolában szorították háttérbe a társadalmi igazságosság jegyében
„Gyertek, lógjunk együtt, miközben lehetőségünk nyílik megismerni egymást és építeni a közösségünket, miközben elkezdjük ezt a tanévet” – ez a szöveg állt San Franciscó-i általános iskola meghívóján, amely egy ismerkedős délutánra hívta a diákokat és szüleiket. A meghívót az összes diák családja megkapta, azonban sokak felháborodtak rajta, ugyanis a szervező, az esélyegyenlőségi bizottság kikötötte, hogy azokat várják csak a rendezvényre, akik fekete, barna vagy API (ázsiai- és csendes-óceáni térségből származók) családból valók.
Vagyis a fehér gyerekek nem kaptak meghívást és lehetőséget az ismerkedésre.
Az Ontario állambeli Western University Egészségtudományi Kara emlékezteti a diákokat, hogy „fontos szerepet játszanak abban, hogy a Western biztonságosabb, proaktív tanulási és növekedési helyszínné váljon”. Ennek a szerepnek a részeként az iskola „antirasszista munkacsoportot” hozott létre, hogy „lebontsa a fehérséget” és „megelőzze… a rendszerszintű elnyomás egyéb formáit” a karon belül, erről már a Rebel News számolt be még 2023-ban.
Egy tavaly közzétett tanulmányból az is kiderült, hogy Amerikában háromból két diák arról is beszámolt, hogy bizonyos témákról „öncenzúrát” alkalmaz a tantermi viták során.
A főiskolai hallgatók 60 százaléka értett egyet erősen vagy valamelyest azzal az állítással, hogy „az egyetemen uralkodó légkör megakadályozza, hogy egyesek olyan dolgokat mondjanak, amelyekben hisznek, mert mások azt sértőnek találhatják”.
Trump fellép az ideológiavezérelt oktatással szemben
Donald Trump megválasztása után elkezdte felszámolni a hátrányos megkülönböztetést, és az egyre terjedő antiszemitizmust az amerikai oktatásban. Ennek egyik legszembetűnőbb esete a Harvard Egyetem példája.