Élet, halál, szerelem

Forgatási kényszerszünetbe került több készülő magyar film is, köztük az Átjáróház, amelynek stábja már a 19. forgatási napon is túl volt, mikor bekövetkezett a járvány miatti kötelező leállás. A romantikus vígjáték különleges helyszínen, egy hullaházban forog, ahol szürreális mese bontakozik ki egy halott lány és szerelme között.

Szilléry Éva
2020. 04. 29. 20:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Átjáróház cselekménye szerint egy fiú és egy lány szerelmesek lesznek, az első találkozásuk után azonban a lány meghal. A fiú éjjeliőr egy hullaházban, ahonnan a túlvilágba vezető átjáró nyílik, így sorra előjönnek a halottak. A mindenkori őrnek pedig el kell intéznie azokat a dolgokat, amiket még az életükből „itthagytak”. Így kerül elő a lány is, akivel éjszakánként randevúzni kezdenek, nappal pedig a fiú a halottak rábízott ügyeit bonyolítja. Idővel az élet válaszút elé állítja őket: engedje-e el a lányt vagy segítsen visszahozni az életbe?

A forgatókönyvet Veres Attila írta, majd a producer Muhi András kereste meg Madarász Istit azzal, hogy rendezze meg az akkor még horrorba hajló történetet. A rendező azonban nem szeretett volna a horror irányába elmenni, mert a romantikus vígjáték szerinte izgalmasabb keretet ad a történet kibontásának. Már Andy Vajna is ismerte a forgatókönyvet, ő a magyar Alkonyatként emlegette az Átjáróházat, de az amerikai Ghost című romantikus filmben is felmerül a kérdés: legyőzheti-e a halál a szerelmet?

A közönség a Hurok című első nagyjátékfilmjéből ismerte meg Madarász Istit, aki műfajilag időkavarós thrillernek nevezte a mozit. A rendező bevallása szerint műfaji filmekben gondolkozik, de fontos számára a romantikus szál, és mint általában a szerelmes történetekben, úgy az Átjáróházban is felmerül egy akadály, amit a szerelmeseknek le kell győzniük.

– Fiatalkorom óta Spielberg-má­niás vagyok, de természetesen nem csak a közönségfilmes munkákat szeretem. A szűk rétegnek szólókat is kedvelem, például a román új hullámért vagy az indiai musicalfilmekért is odavagyok. Az ember azonban nem mindig olyan filmet készít, amit szívesen néz. Hozzám közelebb állnak a cselekményes, nagyobb közönséget megszólító mozik, mint a szerzői vagy a művészfilmek – fogalmazott.

A Hurok számos nemzetközi fesztivált megjárt, több szakmai elismerésben részesült, Madarász Isti azonban reméli, hogy az Átjáróház szélesebb közönséghez is eljut majd.

A kiválasztott szereplők között fiatal tehetségeket látunk, a főbb karakterek közül a Katona József Színház színésze, Rujder Vivien alakítja Ágit, szerelmét, Krisztiánt pedig a Bátrak földje című sorozatból ismert Bárnai Péter. Galla Miklós humorista is feltűnik egy szerepben, és Kulka Jánoshoz is ragaszkodott a rendező, ő lett a boncmester a filmben, tehát a főgonosz, aki azon mesterkedik, hogy Ági végleg eltávozzon az élők sorából. A Nemzeti Filmintézet 480 millió forintos támogatása szűk keretet teremt egy látványvilágában erős filmnek az amerikai produkciókkal összehasonlítva, de ahogy a rendező fogalmaz, magyar leleménnyel és kreativitással izgalmas képi világ születik majd.

A stáb túl van a forgatási ciklus első felén, de előttük áll az izgalmas nyitójelenet, ahol csecsemőket mentenek egy égő kórházból. Ennek helyszíne egy bezárt budai kórház lesz, és a karantén után veszik majd fel a két főszereplő találkozását is, ami egy különös baleset közepette történik.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.