Mivel a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat (MHV) nem ment bele abba, hogy Bródy Jánossal közös dupla albumot jelentessenek meg, salamoni döntés született: ugyanazt az arculatot követő – grafikus: Szyksznian Wanda –, zöldessárga, néhol kékes beütésű portréval és egyező betűtípussal jelent meg mindkét szerző önálló korongja. Az egymástól jelentősen eltérő hangszerelésű és hangulatú LP-k közül Szörényi Leventéé volt az, amely a magyar népi hangszereket beemelte a rockzenébe, utóbbi nagy javára. Ahogy a Muzsikás együttes is profitált jócskán abból, hogy a Nem arról hajnallik, amerről hajnallott… című nagylemezüknek Szörényi Levente volt a zenei rendezője.
Nem lehet hit nélkül alkotni
A lemez nyitószáma, A hitetlenség átka Szörényi Levente – és persze Bródy János – egyfajta ars poeticája: „Hit nélkül sem alkotni, sem élni nem lehet”. Ez persze nemcsak az Istenhitet, hanem az egymásban és a zeneszerzésben, alkalmasint a beatgenerációban való hitet is jelenti, és valószínűleg még oly sok minden mást, amit a befogadó képzel a számhoz. A hangzás egészen speciális, mondhatni úttörő jellegű: Koltay Gergely töröksípon, Sebő Ferenc tekerőlanton játszik, míg Levente egyik gitárját olyan torzító effekttel látták el, mintha dorombon játszana. Az akusztikai csel mindenesetre bevált, az ember úgy érzi, mintha egy erdélyi táncházban húznák a talpalávalót. Nem is állunk messze az igazságtól, hiszen az erdélyi Déva várának mondája elevenedik meg az ezt a számot is tartalmazó Kőműves Kelemen című rockballadában, amelyet 1982-ben mutattak be a Pesti Színházban, és még abban az évben megjelenhetett nagylemezen is. A Szarvasűzés kifejezetten népzenei alapokon nyugszik – a dudaszólót Kozák József, a Táltos, majd a Süvöltő folkegyüttes oszlopos tagja játssza –, és nem nehéz benne felfedezni Bartók Béla Cantata profana című oratórikus művének eszmei mondanivalóját. A vokál igen sokszínű, a végén pedig kánonba megy át, és rocktörténeti érdekesség, hogy a dal minden szólamát Szörényi Levente énekelte fel. A fülbemászó dallamú vokál elejétől a végéig kíséri a dalt, amely keretes szerkezetű, akár csak maga a nagylemez. Az ember néha úgy érzi, az egész magyar sorsközösség ebben az egy dalban sűrűsödött össze: a népvándorlás forgatagából ilyen misztikus hangulatban válhatott ki a magyarság, mint amit ez a magasröptű, lélekemelő dal sugároz magából. Az Eljön majd a napnak hosszabb története lett, mint azt talán a szerző a lemezre való felvételkor gondolta, ugyanis jócskán átfazonírozva, áthangszerelve, de mondandóján mit sem változtatva 1985-ben megjelent egy kislemezen is a peremertoni és a berhidai földrengés károsultjainak megsegítésére Szörényi Levente,