Látogatószám-rekordot döntött a budapesti divathét

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 13. alkalommal rendezte meg a Budapest Central European Fashion Weeket január 22. és 28 között. A régió meghatározó divateseményén 29 divatmárka – köztük tíz régiós tervező – mutatta be legújabb kollekcióját. Az érdeklődés minden eddiginél nagyobb volt, a hétvégi divatbemutatók közel háromezer látogatót vonzottak a Szépművészeti Múzeumba, és közel ezer fő látogatta meg a Fashion Hub Z generációt célzó ingyenes programjait is. A BCEFW történetében az egyik legnagyobb számban, összesen 25 kísérőprogram gazdagította a divathetet, amelyek hétfőtől vasárnapig várták a divat iránt érdeklődőket városszerte.

2024. 01. 30. 14:00
Budapest Central European Fashion Week
Látogatószám-rekordot döntött a Budapest Central European Fashion Week Fotó: MTI/Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január 22. és 28. között kiállítások, kerekasztal-beszélgetések, különleges vásárlási lehetőségek, zenei programok és divatbemutatók várták a divatra nyitott látogatókat Budapesten. A kísérőrendezvényekkel kezdődő divathét központi eseményén 29 márka mutatta be legújabb kollekcióját, köztük lengyel, szlovák, szerb, osztrák és ukrán tervezők. A környező országok tervezőinek részvétele az eseményen összhangban van azzal a célkitűzéssel, hogy Budapest hosszú távon a divatipar régiós központja legyen – derült ki az MDDÜ közleményéből. 

divathét Budapest Central European Fashion Week
Látogatószám-rekordot döntött a budapesti divathét a Szépművészeti Múzeumban (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Volt alkalmam az eseményre érkező szakemberekkel, hazai és nemzetközi újságírókkal, buyerekkel beszélgetni a BCEFW alatt. Mindannyian kiemelték a rendezvény szakmaiságát, figyelemre méltónak találták a tervezők kollekcióit, a nemzetközi piacra is alkalmasnak, kivétel nélkül már most a régió legszínvonalasabb divateseményeként tartják számon a BCEFW-t. Fontos visszajelzés számunkra, hogy sok vendég viselt hazai márkát az eseményeinken, amely mutatja, hogy egyre szélesebb kör érdeklődik a magyar tervezők iránt. Köztük a fiatal generáció tagjai is, akiket ismét sikerült megszólítanunk. Már az előregisztráció során túljelentkezés volt a Fashion Hubra, és közel ezer fő látogatta meg a hétvégi programokat a helyszínen. Szezonról szezonra olyan mérvadó esemény valósul meg a BCEFW-vel, amely egész Budapestet lefedve, az országimázs szempontjából meghatározó helyszínekkel, ezúttal a Szépművészeti Múzeum, a Hősök tere és az Andrássy út környékével, az ország turisztikai vonzerejéhez is hozzájárul

 – emelte ki a BCEFW régiós szerepét Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A nemzetközi szakemberek Budapest kulturális kínálatát is megismerhették. A szakmai közönség tagjaként a milánói Spazio 38 showroom és a lengyel Modivo képviselői, a svájci Hay Hay concept store buyere, az athéni Passion Alley butik tulajdonosa, valamint a White Milano trade show alapítói is megtekintették a divatbemutatókat és kíváncsiak voltak a magyar márkákra. A cseh és a lengyel Vogue, a szerb ELLE, az amerikai 10Magazine és a nemzetközi The Impression divatszerkesztői érkeztek a divathét miatt Budapestre. A divat világában járatosok Nina Suess influenszert, valamint Patrick Domingo divatfotóst is észrevehették a közönség soraiban.  

Az AW2425-ös szezonban ismét kiemelt figyelmet fordítottak az új tehetségekre, valamint a fiatal közönség megszólítására. A pályájuk elején járó, az új generációt képviselő tervezők telt házas divatbemutatókon mutatkoztak be a Szépművészeti Múzeumban. A Z generációs közönségnek a Fashion Hub kínált izgalmas programokat a Hungarian Art & Business épületében, amelyekre már az előzetes regisztráció alatt is többszörös túljelentkezés érkezett. Sokan kíváncsiak voltak a divat világában elérhető karrierlehetőségekre, népszerűek voltak a témához kapcsolódó beszélgetések. A workshopok résztvevői izgalmas saját alkotásokkal távozhattak és elmélyedhettek a fenntarthatóság, valamint a technológia kérdésköreiben.  

A BCEFW programjaira nem csak a helyszínen mutatkozott nagy érdeklődés. Közel húszezren nézték a Facebookon a divatbemutatók élő közvetítéseit, a legnépszerűbb TikTok-videó megtekintése pedig a rendezvényt követő napon 150 ezer fölött járt. 

Borítókép: A budapesti divathét (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.