– Amikor 2022 augusztusában beszélgettünk, ön elmondta, hogy a magyar divatszektor időben tud csatlakozni a nemzetközi piachoz. Idézem: „Azt látjuk, hogy jelenleg egy olyan átrendeződés van a piacon – akár a gyártói szektor, akár a technológiai újdonságok tekintetében –, amire most nagyon jó időben tudunk rácsatlakozni, hiszen lokáció szempontjából Magyarország ideális helyen van. Létezik gyártóbázisunk, és mivel most a nagy nemzetközi márkák épp hazahozzák Európába a gyártói kapacitásukat, a mi dolgunk az, hogy erre felkészüljünk.” Azóta eltelt több mint egy év, hol tart most ez a folyamat?
– Ez továbbra is elmondható. Fontos célunk a hazai gyártói bázis megerősítése, amely célból negyedik alkalommal írtunk ki mentorprogramot, és a nemzetközi piacok eredményes elérése érdekében a Budapest Central European Fashion Weeken (BCEFW) is történtek finomhangolások. A Magyar Divat & Design Ügynökség 2023 januárjában felállított egy tanácsadó testületet a BCEFW stratégiai fejlesztésére, amelybe nemzetközi és magyar szakembereket egyaránt meghívtunk. Ez a testület egyebek között a divatszektor új irányára, hullámára reagált. Bár előtte is sok nemzetközi tervezővel működtünk együtt, egyre nagyobb hangsúlyt fektettünk a régiós tervezők bevonására és megszólítására. Emellett időszerűnek láttuk, hogy bevonjuk a fiatal generációt úgy, hogy lehetőséget adunk a legújabb kollekcióik bemutatására. Kitűnő példa erre a 13. alkalommal megrendezett BCEFW, amelynek szombati napját három, New generation elnevezésű kollektív show-val kezdtük.
Ezeknek fontos üzenete van: szeretnénk segíteni abban, hogy a fiatalok lássanak maguk előtt egy karrierutat az egyetem elvégzését követően, s hogy megfogalmazzák a céljaikat. Az MDDÜ ehhez a divatheteken helyszínt, közönséget és médiamegjelenést – ezen belül interjúszervezést – biztosít, mára pedig már ugyanannyi érdeklődőt és látogatót köszönthetünk a fiatal tervezők bemutatóján, mint a húzónevek eseményein.

– Milyen más kapcsolódási pontok vannak az MDDÜ és a fiatal tervezői generáció között?