Gondosan feldíszített és megterített asztalok, a falakon különféle szőttesek lógnak, mintha valóban ünnepségre készülődnének. A készülő Magyar menyegző című film rendezője, Káel Csaba 1981-ben csöppent bele egy kalotaszegi esküvőbe, ez az élmény az egész életét meghatározta.

Lenyűgözött a násznép barátságossága, vendégszeretete, a viseletük, a feldíszített csűr, a zene és a tánc, és ahogyan a népművészetükben megjelenik az élet körforgása és annak az egyik csúcspontja, a fiatalok egybekelése
– idézte fel azt az emlékét, amelynek hatására immáron több mint harminc évvel ezelőtt megfogalmazódott benne, hogy meg akarja mutatni ezt a gazdag világot a nagyközönségnek. A szentendrei skanzenben zajló forgatás sajtótájékoztatóján elárulta, a tervek szerint a jövő év első felében mozikban debütáló Magyar menyegző korai előképét Carlos Saura két táncfilmje, a Vérnász és a Carmen jelentette, csak míg utóbbiak egy próbatermi folyamatot követnek végig, ők egy nagyszabású dramatizált történetben gondolkoztak.
Törőcsik Franciska alakítja a főszereplőt, akiről kiderül hamarosan, nemcsak törökül beszél jól, hanem fantasztikusan is táncol. A párját Kovács Tamás játssza, mellettük olyan színészeket láthatunk majd, mint Kövesi Zsombor, Rohonyi Barna, Györgyi Anna, Bubik Réka, Anger Zsolt. De feltűnik az alkotásban a Nemzeti Táncegyüttes és a Magyar Állami Népi Együttes két szekciója is, ezek közül az egyiket Pál István Szalonna vezeti majd, aki egyben a zenéket is szerkesztette, és mivel a történet átöleli a táncházmozgalom kezdetét, a Muzsikás együttes, Sebestyén Márta és a korszak számos megkerülhetetlen alakja is megjelenik majd.

Lajos Tamás producernek és vezető operatőrnek szintén az álomprojektje a film, és nem először dolgozik együtt hasonló tematika mentén Káel Csabával: ugyanitt, a szentendrei skanzenben készítettek két reklámot, amelyekben szintén fontos szerepe volt a táncnak, és nagyon élvezték, ahogyan mozgóképen prezentálták a mozgásformát. Ráadásul részben a tárgyalt időszak és közeg nagy krónikása, Korniss Péter fotográfus miatt választotta a hivatását, és arra törekedett a vizualitás kapcsán, hogy olyan autentikusan ragadja meg ennek a világnak a légkörét és a hangulatát, ahogyan annak idején a példaképe is tette.