Ifj. Tóth János H344kkinent kedveli

Kemenczky
2000. 08. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legkevesebb tizennyolc napot kell még várnia ifj. Tóth Jánosnak és Tóth Imrének arra, hogy megnyerjék az idei magyar bajnoki címet. A Peugeot 206 WRC pilótájának és navigátorának nem sikerült győznie az augusztus 3–5-én megrendezett Budapest-ralin, pedig futamgyőzelem esetén már a fővárosi Pólus Center parkolójában ünnepelhetett volna a Symphonia Rally Team kettőse.– A nyilatkozata alapján számomra úgy tűnt, inkább örült annak, hogy egyáltalán célba értek a Budapest-ralin, mint hogy bánkódott volna a második hely miatt – vetettük fel ifj. Tóth Jánosnak.– Pontosan így van. Rengeteg olyan problémánk volt ezen a versenyen, amilyenekkel az eddigi futamokon nem találkoztunk. A mondás, miszerint a baj nem jár egyedül, esetünkben újra bizonyítást nyert, hiszen a gondok csőstül jöttek. Ezért örülnünk kell az abszolút második helynek, és a következő versenyre megpróbálunk jobban felkészülni.– Miért mondja, hogy jobban felkészülnek?Talán követtek el olyan hibát, amely befolyásolta a végeredményt?– Egyetlen, a verseny végkimenetele szempontjából meghatározó problémánk az volt, hogy egy nagyon puhára beállított futóművet kaptunk a Peugeot-tól. Ez egy újabb fejlesztésű, aszfaltra való rugó-gátló kombináció, amely Franciaországban kitűnően működött, Magyarországon azonban nem. Sajnos sem tesztelni, sem később kicserélni nem volt lehetőségünk.– Hibázott-e valaki pénteken reggel, amikor négy percet késtek az aznapi első gyorsasági szakasz rajtjánál?– Nem. Mivel ez Európa-bajnoki futam volt, kevesebb lehetőségünk volt a szervizelésre. Reggel kijöttünk a zárt parkolóból, beálltunk a szervizparkba, ahol összesen tíz percet tölthettünk. Amikor felemeltük az autót, láttuk, hogy folyik az üzemanyag. Két lehetőségünk volt: vagy elindulunk úgy, és kockáztatjuk, hogy kigyullad az autó, vagy megjavítjuk és elkésünk. Érthető okok miatt az utóbbi megoldást választottuk.– A Budapest-ralit megnyerő Turi Tamás viszont tökéletes versenyt futott, a győzelme értékét az sem kisebbíti, hogy ön végig problémákkal küszködött. Többen úgy gondolják, hogy a következő években ifj. Tóth Jánosról és Turi Tamásról szól majd a magyar ralibajnokság.– Azt nem merném mondani, hogy egyetértek, hiszen senki sem tudhatja, hogy jövőre ki milyen autóval, milyen háttérrel áll rajthoz. Turi Tamás mellett még legalább két-három olyan pilótát tudok mondani, aki egy versenyképes A-s járművel harcba szállhatna a bajnoki címért.– Kik azok?– Mindenféle sorrendiség nélkül megemlíthetem Bútor Róbertet, Érdi Tibort vagy Tagai Tamást.– A következő két versenyen egyetlen második hely is elegendő ahhoz, hogy megszerezze a negyedik abszolút bajnoki címét. Ez megnyugtatja?– Teljesen nyugodt vagyok, de egy abszolút bajnoki címet abszolút első hellyel illik megszerezni. Ez azt jelenti, hogy győzni szeretnénk a Zala-ralin (augusztus 31–szeptember 2.). Persze tudni kell kompromiszszumokat kötni, ezért ha úgy adódik, nem fogunk mindent kockára tenni a futamgyőzelemért, ami nem jelenti azt, hogy ne tennénk meg érte mindent a józan ész határain belül.– A múlt héten volt szerencsénk találkozni a Hungaroringen. Mind a három napon kint volt a pályán?– Nem, csak a pénteki szabadedzéseket néztük végig. Nem a szívem csücske a Formula–1, de most először a boxutcában folyó munkát is testközelből figyelhettük, s ez lenyűgözött. A Prost-Peugeot csapat vendégei voltunk, és leginkább a fantasztikus felkészültség, a hihetetlenül pontos, összehangolt munka ragadott meg. Ennek ellenére a rali maradt a szerelmem.– Van kedvenc versenyzője a Formula–1-ben?– Mika Häkkinen rendkívül szimpatikus számomra, ráadásul nagyon gyors is. Rendkívül szerény ahhoz képest, amit eddig elért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.