Aszfalt után jöhet a ciprusi murva

A rali-világbajnokság idei ötödik futamát rendezik Cipruson péntektől vasárnapig. A Limasszol környéki hegyi utakon, amelyeket hosszú emelkedők és kacskaringós utak tarkítanak, a pilóták ritkán tudnak négyes sebességfokozatba kapcsolni. A szerelők képletesen szólva már feltűrt ingujjal várják a versenyt, tudván, hogy nagyon sok munkájuk lesz a hét végén. A Michelin gumikkal felszerelt Peugeot-k eddig sikert sikerre halmoztak, s a márkák pontversenyében hatalmas, 27 pontos előnnyel vágnak neki a Ciprus-ralinak.

2002. 04. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sok minden elmondható a szezon eddigi futamairól, csak az nem, hogy unalmasak voltak, hiszen a nedves és jeges Monte-Carlo-ralival kezdődött, majd a havas svéd ralival folytatódott, amelyet a kacskaringós, aszfaltos korzikai és katalán verseny követett. Ezzel azonban véget is ért a résztvevők „jó dolga”, hiszen a világbajnokság négy legnehezebb versenye következik Cipruson, Argentínában, Görögországban és Kenyában.
Három egymás utáni futamgyőzelmét követően (Svédország, Korzika és Katalónia), a Peugeot három 206-ossal készül a versenyre. A címvédő Richard Burns, a finn Marcus Grönholm és Harri Rovanperä áll majd rajthoz az ezüst torpedókkal. Sikerei ellenére a Peugeot vezetése tisztában van azzal, hogy az idény legnehezebb része még csak ezután következik.
Corrado Provera, a Peugeot sportigazgatója így nyilatkozott: „Ciprus nagy teszt lesz nekünk. Ezúttal kiderül, hogy a 206 WRC versenyképes tud-e lenni a nehezebben teljesíthető ralikon is, hiszen tavaly egyik autónk sem ért célba.”
A tavalyi és tavalyelőtti versenyt a Peugeot nagy vetélytársa, a Ford nyerte meg, amely ezúttal is azon lesz majd, hogy legyőzze az eddig mindenkinél jobb teljesítményt nyújtó „ezüst oroszlánokat”.
„Azt hiszem, hetvenszázalékosan tudom majd használni a kezemet – mondta a tavalyi győztes skót Colin McRae, aki a katalán ralin törött kisujjal versenyzett. – Ez biztosan hátrányt jelent a versenyen, mivel nem tudok jól markolni vele, de meg akarom szerezni a tíz pontot.”
A tavalyi világbajnok Richard Burns tavaly a második helyet szerezte Cipruson: „A pilóták számára Ciprus teljesen különbözik a többi versenytől – nyilatkozta. – A gyorsasági szakaszok nagyon lassúak, és más versenyektől eltérően teljesen másként kell végigmenni rajtuk. Azt gondolom, hogy a verseny sokkal szorosabb lesz itt, mint az utóbbi, aszfaltos ralikon.”
A világbajnokság állása, pilóták: 1. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 21 pont, 2. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 20, 3. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 13, 4. Mäkinen (finn, Subaru Impreza WRC) 10, 5. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 9, 6. Bugalski (francia, Citroën Xsara WRC) 7. Márkák: 1. Peugeot 52, 2. Ford 25, 3. Subaru 20, 4. Mitsubishi 6, 5. Hyundai 1, 6. Skoda 0.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.