Esőben és hidegben a Ferrari az úr

Vizes pályán, hűvös időben tréningeztek tegnap a pilóták a Formula–1-es idény negyedik futamának színhelyén, az olaszországi Imolában, ahol a két Ferrari óriási fölénnyel végzett az élen. A San Marinó-i Nagydíj évek óta hagyományosan az első európai versenye a szezonnak, és az első alkalom az olasz közönség számára, hogy a Ferrari vörös színével borítsa be a lelátókat.

Kemenczky Zoltán
2002. 04. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Dino és Enzo Ferrariról elnevezett versenypálya vonalvezetése ma nagyon nehéz feladat elé állítja a versenyzőket. 1994-ig az imolai aszfaltcsík volt az egyik leggyorsabb átlagsebességű a sorozat színhelyei között, a célegyenest követő, pokolian gyors Tamburello-kanyar (a nevét az alakjáról kapta) pedig a legveszélyesebbek és leghírhedtebbek közé tartozott. Csak a példa kedvéért: itt égett benn kis híján Ferrarijában az osztrák Gerhard Berger, majd 1994. május 1-jén a Tamburellóban halt szörnyet minden idők egyik legnagyobb versenyzője, a brazil Ayrton Senna. Ezután a Tamburellót egy S-kanyar közbeiktatásával átépítették, és biztonságosabbá tették a pályát az utána következő Villeneuve-kanyarnál is, ahol 1994-ben, Senna előtt egy nappal az osztrák Roland Ratzenberger lelte halálát.
Imolában 1980 óta tizenhárom pilóta tudott győzni, a legtöbbször – három-három alkalommal – Alain Prost, Ayrton Senna és Michael Schumacher. A mai mezőny legnagyobb klasszisa, M. Schumacher vasárnap megszerezheti negyedik San Marinó-i győzelmét.
Jó esélyekkel indul öccse, Ralf Schumacher (Williams-BMW) is, aki tavaly éppen itt nyerte meg élete első F–1-es versenyét. A jelenlegi mezőnyből a két Schumacheren kívül még a skót Coulthard és a német Frentzen büszkélkedhet hasonló sikerrel.
A tegnapi két szabadedzésen M. Schumacher (1:36,898 perc) és a brazil Barrichello (1:37,094) az új Ferrarival több mint egy másodpercet vert a harmadik helyezett olasz Fisichellára (Jordan-Honda, 1:38,093) a nedves és hűvös aszfalton. A McLarenek 1,8, míg a Williamsek 2,5 (!) másodperccel voltak lassabbak. A szakemberek szerint az eső és a hűvös idő mindenképpen a Bridgestone gumiknak kedvez, és mivel a nagy csapatok közül csak a Ferrarik használják a japán abroncsokat, hasonló versenykörülmények között szinte borítékolható a fölényük. Márpedig a tegnapi időjárás-előrejelzések vasárnapra is esős időt és 10-15 Celsius-fokos hőmérsékletet jósolnak.
A San Marinó-i Nagydíj hivatalos időmérő edzése ma 13 órakor, a verseny vasárnap 14 órakor kezdődik (tv: RTL Klub, RTL, ORF1).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.