A pilóták szeretik a silverstone-i pályát

Silverstone-ban harmincötödik alkalommal rendeznek Formula–1-es futamot ezen a hét végén. Említést érdemel, hogy az 53. Brit Nagydíj helyszínén volt az első hivatalos vb-futam 1950-ben. A korszerű pályán a 2002-es sorozat tizedik versenye következik.

2002. 07. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha az ember egy számítógépes szimulátor segítségével körözni kezd Silverstone-ban, azonnal megsejti, mennyire izgalmas lehet itt versenyezniük a pilótáknak.
„Ezen a pályán a kanyaroknak szinte minden fajtája megtalálható – mondta David Lloyd, a BAR-Hondával versenyző Olivier Panis versenymérnöke. – Akár olyan beállítást választasz, amely nagy leszorítóerőt ad, akár ezzel ellentéteset, mindkettő jó lehet. Amennyi időt a gyors részeken nyersz, ugyanannyit elveszíthetsz a pálya nagyon lassú, utolsó szakaszán. Tudom, hogy a versenyzők szeretik ezt a helyet, mégpedig a nagy sebességű kanyarok miatt.”
Ilyen kanyar a célegyenest követő Copse és az utána következő, fantasztikus Becketts-variáns, amelyről a brit Jenson Button (Renault) így beszél: „A Copse-hoz 300 kilométer fölötti sebességgel érkezem, és egy nagyon könnyed fékezéssel, ötödikbe visszakapcsolva 230-ra lassítok. Ezután újra felváltok hatodikba, majd 295 km-es sebességgel érem el a nagyon nehéz Becketts bejáratát. Három kanyarból áll a Becketts, én negyedikben veszem mind a hármat, 255, 195, illetve 180-as tempóval. Többféle módon mehetsz bele a Beckettsbe, ahol nagy kihívást jelent az igen magas és irányát a másodperc tört része alatt változtató centrifugális erő. Fontos, hogy hogyan jössz ki a kombinációból, hiszen nagyrészt ezen múlik, hogy a Hanger-egyenes végén, a Stowe-kanyar előtt milyen végsebességet érsz el.”
Az említett Stowe-kanyart 1999 óta mindenki jól ismeri, hiszen Michael Schumacher itt „felejtett el” befordulni jobbra, majd a gumifalba csapódva a lábát törte.
„Remek munkát végeztünk Barrichellóval a múlt heti teszteken, de ne legyünk önelégültek, hiszen még nyolc verseny van hátra, s bármi történhet” – nyilatkozta a verseny előtt az összetettben 46 pontos előnnyel vezető Schumacher.
*
A kormány hárommilliárd forintos garanciát vállalt az augusztus 18-án következő 17. Magyar Nagydíjra. Ezt Jánosi György gyermek-, ifjúsági és sportminiszter jelentette be. Az összeg a futamot érintő nemzetközi jogdíj fedezetéül szolgál, ez a jogdíj a 2002–2006-os időszakban már „kedvezmény nélküli”. A szervezők szerint nehéz lesz olyan kimagasló bevételre szert tenni, mint tavaly, amikor Michael Schumacher a Hungaroringen nyerte meg negyedik világbajnoki címét. Az idén a mogyoródi pályán nem bővítik, csak korszerűsítik a tribünöket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.