Ha az ember egy számítógépes szimulátor segítségével körözni kezd Silverstone-ban, azonnal megsejti, mennyire izgalmas lehet itt versenyezniük a pilótáknak.
„Ezen a pályán a kanyaroknak szinte minden fajtája megtalálható – mondta David Lloyd, a BAR-Hondával versenyző Olivier Panis versenymérnöke. – Akár olyan beállítást választasz, amely nagy leszorítóerőt ad, akár ezzel ellentéteset, mindkettő jó lehet. Amennyi időt a gyors részeken nyersz, ugyanannyit elveszíthetsz a pálya nagyon lassú, utolsó szakaszán. Tudom, hogy a versenyzők szeretik ezt a helyet, mégpedig a nagy sebességű kanyarok miatt.”
Ilyen kanyar a célegyenest követő Copse és az utána következő, fantasztikus Becketts-variáns, amelyről a brit Jenson Button (Renault) így beszél: „A Copse-hoz 300 kilométer fölötti sebességgel érkezem, és egy nagyon könnyed fékezéssel, ötödikbe visszakapcsolva 230-ra lassítok. Ezután újra felváltok hatodikba, majd 295 km-es sebességgel érem el a nagyon nehéz Becketts bejáratát. Három kanyarból áll a Becketts, én negyedikben veszem mind a hármat, 255, 195, illetve 180-as tempóval. Többféle módon mehetsz bele a Beckettsbe, ahol nagy kihívást jelent az igen magas és irányát a másodperc tört része alatt változtató centrifugális erő. Fontos, hogy hogyan jössz ki a kombinációból, hiszen nagyrészt ezen múlik, hogy a Hanger-egyenes végén, a Stowe-kanyar előtt milyen végsebességet érsz el.”
Az említett Stowe-kanyart 1999 óta mindenki jól ismeri, hiszen Michael Schumacher itt „felejtett el” befordulni jobbra, majd a gumifalba csapódva a lábát törte.
„Remek munkát végeztünk Barrichellóval a múlt heti teszteken, de ne legyünk önelégültek, hiszen még nyolc verseny van hátra, s bármi történhet” – nyilatkozta a verseny előtt az összetettben 46 pontos előnnyel vezető Schumacher.
*
A kormány hárommilliárd forintos garanciát vállalt az augusztus 18-án következő 17. Magyar Nagydíjra. Ezt Jánosi György gyermek-, ifjúsági és sportminiszter jelentette be. Az összeg a futamot érintő nemzetközi jogdíj fedezetéül szolgál, ez a jogdíj a 2002–2006-os időszakban már „kedvezmény nélküli”. A szervezők szerint nehéz lesz olyan kimagasló bevételre szert tenni, mint tavaly, amikor Michael Schumacher a Hungaroringen nyerte meg negyedik világbajnoki címét. Az idén a mogyoródi pályán nem bővítik, csak korszerűsítik a tribünöket.
Ilyen lehet egy tornádó – tető nélküli csupasz házak, horrortemető maradt a brutális vihar után Tiszalúcon
