Nem indulnak az Arrows autói

Még két nap van hátra a Formula–1-es autós világbajnokság idei tizenharmadik futama, a 17. Magyar Nagydíj első napjáig. A beszámolók szerint nemcsak a Ferrari, hanem a Williams-BMW is győzni jön a Hungaroringre. A brit–német istálló önbizalmát táplálja, hogy a Hockenheimben látottak alapján most talán kisebb a műszaki lemaradása az olasz csapathoz képest, mint korábban. Hogy így van-e, hamarosan kiderül.

2002. 08. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már a következő idényre összpontosítja figyelmét a Ferrari – mondta a Magyar Nagydíj előtt Ross Brawn, a csapat technikai igazgatója. „Úgy mondanám, hogy a maranellói gyár kapacitásának kilencvenöt százalékával már a 2003-as autó fejlesztésén dolgozik. Ez azonban nem azt jelenti, hogy elfeledkezünk a jelenről. Véletlenül sem” – nyilatkozta a matematikus végzettségű, kiváló versenystratéga, aki elárulta, hogy a Ferrari szakemberei már kifejlesztették a versenygép 2003-as motorját, amely jelentősen eltér az ideitől.
Az olaszok azért sem lazíthatnak, mert a konstruktőrök világbajnoki címét még nem szerezték meg (erre a Hungaroringen sor kerülhet), ezenkívül a tökéletes diadalhoz az is hiányzik, hogy a brazil Rubens Barrichello szerezze meg az összetett verseny 2. helyét az ötödik világbajnoki elsőségét már egy hónapja, Magny-Coursban bebiztosító Michael Schumacher mögött.
A Williams pilótáinak ugyanez lehet a céljuk, hiszen a pontversenyben jelenleg a kolumbiai Juan-Pablo Montoya áll a második (40 pont), a német Ralf Schumacher pedig a harmadik helyen (36).
„Az, hogy megszerezzem a második helyet a bátyám mögött, nem jelent túl nagy motivációt, az annál inkább, hogy a szezon végéig faragjunk a lemaradásunkból a Ferrarival szemben. Ha nem sikerül, nagyon nehéz lesz a következő idény – nyilatkozta az ifjabbik Schumacher, aki a Német Nagydíjon a 3. lett. – Budapesten kiderül, mennyire lehetünk bizakodók a jövőt illetően. Én személy szerint élvezem a versenyzést a Hungaroringen, mert nagyon sokat kell dolgozni vezetés közben, hasonlóan Monte-Carlóhoz. Mindkét helyen nagyon sok függ a pilóta állóképességétől és az autó megbízhatóságától.”
Montoya szintén örömmel jön Magyarországra, de más okból.
„Ez a szezon egyik kiemelkedő versenye számomra, mert szeretem Budapestet, igaz, a várost sokkal jobban, mint a pályát” – mondta a kolumbiai.
*
Eldőlt, hogy nem indul a Magyar Nagydíjon az Arrows csapat. A súlyos anyagi problémákkal küszködő istálló üzleti tanácsadóira hallgatva lépett vissza a futamtól.
Sajtóértesülések szerint Alex Yoong, a Minardi malajziai pilótája helyett a Magyar Nagydíjon a BAR-Hondánál tesztpilótaként dolgozó, angol Anthony Davidson vezeti a 22-es számú autót.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.