A csütörtöki nap még a barátkozás és az ismerkedés (már amennyiben a kéthetente találkozó pilótáknak szükségük van erre) jegyében telt el a Hungaroringen, ahol egyre jobban érződik: már csak három nap van hátra az izgalmasnak ígérkező vasárnapi futamig.
Mert, hogy izgalmas lesz, arra a szoros pontverseny a biztosíték, s hogy a rendezők számára emlékezetes is, az sem kétséges. Az elmúlt néhány hónap során ugyanis kis túlzással „új” Hungaroringet varázsoltak Mogyoródra. Olyan pályát építettek, amelyik gyorsabb, szélesebb, magyarán összkomfortosabb, mint a régi volt, s most már elmondható, hogy több olyan pontja is van a ringnek, amelyen végre előzni is lehet.
A főszereplők természetesen már itt vannak. Az ötszörös világelső Ferrari-pilóta, Michael Schumacher elmondta, hogy korábban számos sikert ért el ezen a pályán. (A német immár a harmadik istálló alkalmazottjaként kezdi meg a versenyt Mogyoródon. 1994-ben a Benettonnal, 1998-ban és 2001-ben pedig a Ferrarival volt a ring legjobbja.) A legutóbbit két éve, amikor itt biztosította be a vb-címét.
– Tavaly a csapattársam, Rubens Barrichello volt a Hungaroring győztese, s úgy gondolom, jó esély van arra, hogy az idén is hasonló sikerben reménykedhessünk – mondta a német sztár.
A mostani futamra előkészített Ferrari nem igazán különbözik a Hockenheimben használttól, csupán kisebb változtatásokat eszközöltek a szerelők, azt is az aerodinamika terén. Mivel az átépítés miatt gyakorlatilag új, ismeretlen pályáról van szó, Schumacher nem bocsátkozott jóslásokba, csupán annyit mondott: „az időmérőn sok minden kiderül…”
A Schumacher testvérekhez kapcsolódó hír, hogy Ralf fellebbezése sikerrel járt a Német Nagydíj rajtjánál történt baleset okozásáért kirótt büntetés ellen, így nem kell tíz hellyel hátrébbról rajtolnia annál a pozíciónál, amelyet a szombati időmérőn elér.
***
FRENTZEN, HEIDFELD ÉS AZ ÖKRÖK.
Nem mindennapi látványban lehetett része azoknak, akik csütörtökön délelőtt ott voltak a Gödöllő melletti Domonyvölgyben. A magyar kettesfogat-hajtó világbajnok, az őszi vb-re készülő Lázár Vilmos és Lázár Zoltán látta vendégül a Sauber-Petronas istálló két pilótáját, a német Frentzent és az angol Heidfeldet. A sajtóbeszélgetés akkor lett igazán érdekes és izgalmas, amikor a két versenyző eltűnt néhány percre, s miután visszatértek, már nem autóversenyzők voltak, hanem csikósok. Az ő esetükben azonban valóban (csak) a ruha tette az embert, mert a lovak közelébe, a fogatok bakjára nem merészkedtek. A valamivel lassúbb és veszélytelenebb járművet azonban kipróbálták. A figyelmes házigazdák ugyanis egy ökörfogatot bocsátottak a rendelkezésükre, ezen tettek meg néhány kört. A Sauber jó szándékú munkatársai csak arra kérték őket, hogy a kanyarokban lassítsanak, „vegyék vissza kettesbe” az ökörfogatot. Frentzen elmagyarázta Lázár Vilmosnak, hogy a csapatfőnökök nem igazán örülnek, ha a futamok előtt más sportágat próbálnak ki, mert az a „verseny előtt veszélyes lehet”… Feltételezhetően nem a lassacskán ballagó négy ökörre gondolt…
***
A tavalyi futam végeredménye: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:41:49,001 ó, 2. Michael Schumacher (német, Ferrari), 3. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW), 4. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes), 5. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes) 6. Fisichella (olasz, Jordan-Honda). Legjobb edzésidő: Barrichello 1:13,333. Leggyorsabb kör: M. Schumacher 1:16,207.
A világbajnoki pontverseny állása tizenkét futam után. Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 71 pont, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 65, 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 62, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 53, 5. Barrichello (brazil, Ferrari) 49, 6. Alonso (spanyol, Renault) 44. Konstruktőrök: 1. Ferrari 120 pont, 2. Williams-BMW 118, 3. McLaren-Mercedes 103, 4. Renault 66, 5. BAR-Honda 15, 6. Toyota 14.
A pénteki program. 8.30–10.30: Formula–1 teszt. 11–12: F–1 első szabadedzés. 13–14: Renault Clio-kupa szabadedzés. 14–15: F–1 első időmérő edzés. 15.30–16.30: Formula–3000 szabadedzés. 16.30–17.10: Formula–3000 időmérő edzés. 17.30–18.15: Porsche Michelin Szuperkupa szabadedzés.
Ezzel az új pályázattal tovább fog erősödni a magyar lovaskultúra + videó
