Mától csúcsforgalom a Hungaroringen

-FORMULA-1- Csütörtökön még amolyan ráhangoló nap volt a mogyoródi Hungaroringen, ahol lassacskán minden és mindenki készen áll arra, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan ismét gond nélkül bonyolítsák le a Marlboro Magyar Nagydíjat, amelyet vasárnap immáron 18. alkalommal rendeznek meg hazánkban.

MTI
2003. 08. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csütörtöki nap még a barátkozás és az ismerkedés (már amennyiben a kéthetente találkozó pilótáknak szükségük van erre) jegyében telt el a Hungaroringen, ahol egyre jobban érződik: már csak három nap van hátra az izgalmasnak ígérkező vasárnapi futamig.
Mert, hogy izgalmas lesz, arra a szoros pontverseny a biztosíték, s hogy a rendezők számára emlékezetes is, az sem kétséges. Az elmúlt néhány hónap során ugyanis kis túlzással „új” Hungaroringet varázsoltak Mogyoródra. Olyan pályát építettek, amelyik gyorsabb, szélesebb, magyarán összkomfortosabb, mint a régi volt, s most már elmondható, hogy több olyan pontja is van a ringnek, amelyen végre előzni is lehet.
A főszereplők természetesen már itt vannak. Az ötszörös világelső Ferrari-pilóta, Michael Schumacher elmondta, hogy korábban számos sikert ért el ezen a pályán. (A német immár a harmadik istálló alkalmazottjaként kezdi meg a versenyt Mogyoródon. 1994-ben a Benettonnal, 1998-ban és 2001-ben pedig a Ferrarival volt a ring legjobbja.) A legutóbbit két éve, amikor itt biztosította be a vb-címét.
– Tavaly a csapattársam, Rubens Barrichello volt a Hungaroring győztese, s úgy gondolom, jó esély van arra, hogy az idén is hasonló sikerben reménykedhessünk – mondta a német sztár.
A mostani futamra előkészített Ferrari nem igazán különbözik a Hockenheimben használttól, csupán kisebb változtatásokat eszközöltek a szerelők, azt is az aerodinamika terén. Mivel az átépítés miatt gyakorlatilag új, ismeretlen pályáról van szó, Schumacher nem bocsátkozott jóslásokba, csupán annyit mondott: „az időmérőn sok minden kiderül…”
A Schumacher testvérekhez kapcsolódó hír, hogy Ralf fellebbezése sikerrel járt a Német Nagydíj rajtjánál történt baleset okozásáért kirótt büntetés ellen, így nem kell tíz hellyel hátrébbról rajtolnia annál a pozíciónál, amelyet a szombati időmérőn elér.
***
FRENTZEN, HEIDFELD ÉS AZ ÖKRÖK.
Nem mindennapi látványban lehetett része azoknak, akik csütörtökön délelőtt ott voltak a Gödöllő melletti Domonyvölgyben. A magyar kettesfogat-hajtó világbajnok, az őszi vb-re készülő Lázár Vilmos és Lázár Zoltán látta vendégül a Sauber-Petronas istálló két pilótáját, a német Frentzent és az angol Heidfeldet. A sajtóbeszélgetés akkor lett igazán érdekes és izgalmas, amikor a két versenyző eltűnt néhány percre, s miután visszatértek, már nem autóversenyzők voltak, hanem csikósok. Az ő esetükben azonban valóban (csak) a ruha tette az embert, mert a lovak közelébe, a fogatok bakjára nem merészkedtek. A valamivel lassúbb és veszélytelenebb járművet azonban kipróbálták. A figyelmes házigazdák ugyanis egy ökörfogatot bocsátottak a rendelkezésükre, ezen tettek meg néhány kört. A Sauber jó szándékú munkatársai csak arra kérték őket, hogy a kanyarokban lassítsanak, „vegyék vissza kettesbe” az ökörfogatot. Frentzen elmagyarázta Lázár Vilmosnak, hogy a csapatfőnökök nem igazán örülnek, ha a futamok előtt más sportágat próbálnak ki, mert az a „verseny előtt veszélyes lehet”… Feltételezhetően nem a lassacskán ballagó négy ökörre gondolt…
***
A tavalyi futam végeredménye: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:41:49,001 ó, 2. Michael Schumacher (német, Ferrari), 3. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW), 4. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes), 5. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes) 6. Fisichella (olasz, Jordan-Honda). Legjobb edzésidő: Barrichello 1:13,333. Leggyorsabb kör: M. Schumacher 1:16,207.
A világbajnoki pontverseny állása tizenkét futam után. Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 71 pont, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 65, 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 62, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 53, 5. Barrichello (brazil, Ferrari) 49, 6. Alonso (spanyol, Renault) 44. Konstruktőrök: 1. Ferrari 120 pont, 2. Williams-BMW 118, 3. McLaren-Mercedes 103, 4. Renault 66, 5. BAR-Honda 15, 6. Toyota 14.
A pénteki program. 8.30–10.30: Formula–1 teszt. 11–12: F–1 első szabadedzés. 13–14: Renault Clio-kupa szabadedzés. 14–15: F–1 első időmérő edzés. 15.30–16.30: Formula–3000 szabadedzés. 16.30–17.10: Formula–3000 időmérő edzés. 17.30–18.15: Porsche Michelin Szuperkupa szabadedzés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.