Montoya más dimenzióban járt

F O R M U L A - 1

Kemenczky Zoltán
2003. 08. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Juan-Pablo Montoya (Williams-BMW) megállíthatatlan volt tegnap Hockenheimben, a Német Nagydíjon, s imponáló fölénnyel szerezte meg pályafutása harmadik győzelmét a Formula–1-ben. Mögötte a skót David Coulthard (McLaren-Mercedes) végzett a második, az olasz Jarno Trulli (Renault) a harmadik helyen. Michael Schumacher (Ferrari) egy defekt után a másodikról a hetedik helyre szorult vissza. A rajt utáni ütközésben Kimi Räikkönen, Ralf Schumacher és Rubens Barrichello is kiesett.

Komoly balesettel kezdődött a verseny, ám az incidens nem elsősorban annak súlyossága, hanem a szereplői miatt volt jelentős. A második kockából induló Ralf Schumacher (Williams-BMW), a harmadik Barrichello (Ferrari) és az ötödik Räikkönen (McLaren-Mercedes) kiütötte egymást. A féktávhoz érkezve először R. Schumacher „legyezett rá” Barrichellóra, aki alig észrevehetően balra tért ki, viszont Räikkönen éppen ekkor kezdett volna befelé húzódni a pálya széléről. Az eredmény: a finn McLarene felkenődött a gumifalra, ahol péppé zúzódott, a brazil elveszítette az autója bal elejét, a „kis Schuminak” pedig a bal oldali hűtője tört össze. Räikkönen zúzódásokat szenvedett és a nyakát fájlalta, ezért rövid időre beszállították a kórházba is. A versenybíróság Ralf Schumachert találta felelősnek, s úgy döntött, hogy a német pilótát a Magyar Nagydíjon a kvalifikáción elért eredményéhez képest tíz hellyel hátrébb kell sorolni a rajtrácson. A határozat megfellebbezhető.

A biztonsági autó jelenlétében eltelt percek után Montoya, Trulli, Alonso (mindkettő Renault), M. Schumacher, Webber (Jaguar), Coulthard sorrendben folytatódhatott a futam. Az első előzési manővert Coulthard hajtotta végre Webber ellen, ám addigra jelentős hátrányba került Schumacherrel szemben. Az első bokszkiállások nem hoztak változást az élbolyban, ám a 31. körben Alonso a stadion bejáratánál kissé „szélesre vette” a Mobil-kanyart , így Schumi feljött a harmadik helyre. Coulthard késői második tankolásának köszönhette, hogy szintén megelőzte az ifjú spanyolt, és azt is, hogy utolérte a Trulli, M. Schumacher kettőst. Az 59. körben Ferrari ötszörös világbajnoka a Spitzkehre nevű hajtűkanyarban bravúrosan, a külső ívről előzte a Renault olasz versenyzőjét, aki egy fordulóval később elfékezte magát, így a McLaren skótja is elhúzott mellette. Ennyi izgalom után a 63. körben Schumacher bal hátsó kereke kidurrant, s a németek kedvence öt pozíciót veszítve a 7. helyre jött vissza a depóból.
Juan-Pablo Montoya elképesztő tempót diktálva szerezte meg pályafutása harmadik F–1-es futamgyőzelmét. A kolumbiai a saját és az autója jelenlegi formáját nézve a világbajnoki cím egyik fő esélyesévé lépett előre. A Magyar Nagydíj előtt három héttel hat pontra közelítette meg Michael Schumachert, ami Montoya becsvágyát és agresszivitását ismerve elhanyagolható különbség. A címvédőnek minden tudására szüksége lesz, ha hatodszor is világbajnok akar lenni.

Német Nagydíj, a vb 12. futama:
1. Montoya (Williams-BMW) 1:28:48,769 óra, 2. Coulthard (McLaren-Mercedes) +1:05,459 perc, 3. Trulli (Renault) +1:09,060 p, 4. Alonso (Renault) +1:09,344, 5. Panis (Toyota) +1 kör, 6. Da Matta (Toyota) +1 kör, 7. M. Schumacher (Ferrari) +1 kör, 8. Button (BAR-Honda) +1 kör. Az összetett állása, pilóták: 1. M. Schumacher 71 pont, 2. Montoya 65, 3. Räikkönen 62, 4. R. Schumacher 53, 5. Barrichello 49, 6. Alonso 44, 7. Coulthard 41. Gyártók: 1. Ferrari 120, 2. Williams-BMW 118, 3. McLaren-Mercedes 103, 4. Renault 66.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.