Juan-Pablo Montoya (Williams-BMW) megállíthatatlan volt tegnap Hockenheimben, a Német Nagydíjon, s imponáló fölénnyel szerezte meg pályafutása harmadik győzelmét a Formula–1-ben. Mögötte a skót David Coulthard (McLaren-Mercedes) végzett a második, az olasz Jarno Trulli (Renault) a harmadik helyen. Michael Schumacher (Ferrari) egy defekt után a másodikról a hetedik helyre szorult vissza. A rajt utáni ütközésben Kimi Räikkönen, Ralf Schumacher és Rubens Barrichello is kiesett.
Komoly balesettel kezdődött a verseny, ám az incidens nem elsősorban annak súlyossága, hanem a szereplői miatt volt jelentős. A második kockából induló Ralf Schumacher (Williams-BMW), a harmadik Barrichello (Ferrari) és az ötödik Räikkönen (McLaren-Mercedes) kiütötte egymást. A féktávhoz érkezve először R. Schumacher „legyezett rá” Barrichellóra, aki alig észrevehetően balra tért ki, viszont Räikkönen éppen ekkor kezdett volna befelé húzódni a pálya széléről. Az eredmény: a finn McLarene felkenődött a gumifalra, ahol péppé zúzódott, a brazil elveszítette az autója bal elejét, a „kis Schuminak” pedig a bal oldali hűtője tört össze. Räikkönen zúzódásokat szenvedett és a nyakát fájlalta, ezért rövid időre beszállították a kórházba is. A versenybíróság Ralf Schumachert találta felelősnek, s úgy döntött, hogy a német pilótát a Magyar Nagydíjon a kvalifikáción elért eredményéhez képest tíz hellyel hátrébb kell sorolni a rajtrácson. A határozat megfellebbezhető.
A biztonsági autó jelenlétében eltelt percek után Montoya, Trulli, Alonso (mindkettő Renault), M. Schumacher, Webber (Jaguar), Coulthard sorrendben folytatódhatott a futam. Az első előzési manővert Coulthard hajtotta végre Webber ellen, ám addigra jelentős hátrányba került Schumacherrel szemben. Az első bokszkiállások nem hoztak változást az élbolyban, ám a 31. körben Alonso a stadion bejáratánál kissé „szélesre vette” a Mobil-kanyart , így Schumi feljött a harmadik helyre. Coulthard késői második tankolásának köszönhette, hogy szintén megelőzte az ifjú spanyolt, és azt is, hogy utolérte a Trulli, M. Schumacher kettőst. Az 59. körben Ferrari ötszörös világbajnoka a Spitzkehre nevű hajtűkanyarban bravúrosan, a külső ívről előzte a Renault olasz versenyzőjét, aki egy fordulóval később elfékezte magát, így a McLaren skótja is elhúzott mellette. Ennyi izgalom után a 63. körben Schumacher bal hátsó kereke kidurrant, s a németek kedvence öt pozíciót veszítve a 7. helyre jött vissza a depóból.
Juan-Pablo Montoya elképesztő tempót diktálva szerezte meg pályafutása harmadik F–1-es futamgyőzelmét. A kolumbiai a saját és az autója jelenlegi formáját nézve a világbajnoki cím egyik fő esélyesévé lépett előre. A Magyar Nagydíj előtt három héttel hat pontra közelítette meg Michael Schumachert, ami Montoya becsvágyát és agresszivitását ismerve elhanyagolható különbség. A címvédőnek minden tudására szüksége lesz, ha hatodszor is világbajnok akar lenni.
Német Nagydíj, a vb 12. futama:
1. Montoya (Williams-BMW) 1:28:48,769 óra, 2. Coulthard (McLaren-Mercedes) +1:05,459 perc, 3. Trulli (Renault) +1:09,060 p, 4. Alonso (Renault) +1:09,344, 5. Panis (Toyota) +1 kör, 6. Da Matta (Toyota) +1 kör, 7. M. Schumacher (Ferrari) +1 kör, 8. Button (BAR-Honda) +1 kör. Az összetett állása, pilóták: 1. M. Schumacher 71 pont, 2. Montoya 65, 3. Räikkönen 62, 4. R. Schumacher 53, 5. Barrichello 49, 6. Alonso 44, 7. Coulthard 41. Gyártók: 1. Ferrari 120, 2. Williams-BMW 118, 3. McLaren-Mercedes 103, 4. Renault 66.
„Arcátlanság azt állítani, hogy Ukrajna áll legközelebb az EU-tagsághoz”
