Baumgartner: ajánlat a Jordantől

A mozgalmas időszak után sincs csönd Baumgartner Zsolt körül, s ez így van jól. A magyar pilóta, aki már két futamon is vezette a Fordot, az elmúlt héten Indianapolisban szerződésajánlatot kapott az istálló főnökétől, Eddie Jordantől. A magyar a távozó Fisichella helyébe lépne. Ettől a lehetőségtől függetlenül a versenyző menedzsere, Frank Tamás szerint ha ez nem sikerül, más kapu is megnyílhat Baumgartner előtt.

Róth Ferenc
2003. 10. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt hetekben annyi mindent kérdeztek már Frank Tamástól, hogy ami nem vetődött fel, nem hangzott el, azzal nem is érdemes foglalkozni… Hogy mégis megkerestük a menedzsert, annak az az oka, hogy Indianapolisban nem csupán futam volt, hanem a remélhetőleg szép karrier előtt álló magyar pilóta sorsa is szóba került.
– Valóban úgy fogadták és várták Zsoltot a csapatnál, mintha már most a szerződtetett pilótájuk lenne, vagyis családtagként – mondta Frank Tamás.
– De vajon helyet kap-e a család asztalánál is?
– Ha Eddie Jordan szerződésajánlatát nézem, akkor igen, bár ez csak az egyik fele a szerződés létrejöttének.
– Gondolom, nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy a végső szót a pénz mondja ki…
– Nem téved. Ahhoz, hogy Zsolt a Ford állandó pilótája legyen, erre van szükség, méghozzá sokra.
– Lehet-e számszerűsíteni ezt, s ha igen, akkor honnan várják?
– Az összeg üzleti titok. Az azonban nem, hogy alapvetően a szponzoroktól, pontosabban a hirdetőktől, a reklámozóktól függ a szerződéskötés. Így indult el a Forma–1-ben az istálló jelenlegi pilótájának, Ralph Firmannek a karrierje is.
– A Jordan-Ford angol csapat, s volt többek között egy dohánygyár is, a Benson&Hedges, amelyik biztosan mélyen a zsebébe nyúlt. Lesz-e ilyen nagyvonalú segítője Zsoltnak?
– Firman menedzsmentje, azért, hogy a versenyző beülhessen a Fordba, s rajthoz állhasson, több tízmillió dollárt fizetett.
– Lesz-e ilyen hazai cég, lesz-e „magyar Benson&Hedges”?
– Mindenki sejtheti, hogy a versenyző eddigi pályafutása sem volt ingyen. Azért is fizetni kellett, hogy a Forma–3000-ben versenyezhessen. Az újságírókkal is megismertetett szponzorok, a Mol, a CIB és az UNIQA bank, valamint a Magyar Turisztikai Rt. korábban is támogatta Zsoltot, csak éppen abban a kategóriában nem került ennyire az érdeklődés középpontjába.
– Most viszont oda került, ám kérdés, mennyire nyílnak meg a pénztárcák.
– Számunkra is csak négy napja ismert Jordan úr szerződésajánlata; két napja érkeztünk haza, így aztán még a tárgyalások előtt állunk.
– Mikor lesznek utána?
– Sok idő nincs, jövő vasárnap véget ér az idei szezon, s természetesen mindenki szeretné tudni a jövőjét, megtalálni a helyét. Néhány héten belül minden eldől.
– Mi történik, ha a reklámozók azt mondják, nem vállalják ezt a nem publikus összeget?
– Tragédia akkor sincs, mert kinyílhat egy másik kapu, amire az van írva: Cart. Ugyanis ebbe a versenysorozatba jövőre bekapcsolódó csapattól is van ajánlata Zsoltnak.
***
A HONDÁTÓL MONZÁIG.
2002. augusztus 18.: A Magyar Nagydíj előtt Baumgartner tesztelte a Jordan-Hondát. 2003. május 14.: A pilóta a Forma–3000-ben szereplő Coloni Motorsport versenyzője és a Jordan-Ford tesztpilótája lett. 2003. július 14.: Angliában tesztelte első alkalommal az autót. 2003. augusztus 1.: Németországban részt vett az első szabad edzést megelőző kétórás tesztelésen. 2003. augusztus 22.: Újabb teszt, ezúttal a Hungaroringen. 2003. augusztus 23.: A balesetet szenvedett Firman helyett Baumgartner szerepelt a második időmérőn. 2003. augusztus 24.: Baumgartner motorhiba miatt feladta a Magyar Nagydíjat. 2003. szeptember 14.: A 11. helyen ért célba Monzában az Olasz Nagydíjon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.