Az elmúlt hetekben annyi mindent kérdeztek már Frank Tamástól, hogy ami nem vetődött fel, nem hangzott el, azzal nem is érdemes foglalkozni… Hogy mégis megkerestük a menedzsert, annak az az oka, hogy Indianapolisban nem csupán futam volt, hanem a remélhetőleg szép karrier előtt álló magyar pilóta sorsa is szóba került.
– Valóban úgy fogadták és várták Zsoltot a csapatnál, mintha már most a szerződtetett pilótájuk lenne, vagyis családtagként – mondta Frank Tamás.
– De vajon helyet kap-e a család asztalánál is?
– Ha Eddie Jordan szerződésajánlatát nézem, akkor igen, bár ez csak az egyik fele a szerződés létrejöttének.
– Gondolom, nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy a végső szót a pénz mondja ki…
– Nem téved. Ahhoz, hogy Zsolt a Ford állandó pilótája legyen, erre van szükség, méghozzá sokra.
– Lehet-e számszerűsíteni ezt, s ha igen, akkor honnan várják?
– Az összeg üzleti titok. Az azonban nem, hogy alapvetően a szponzoroktól, pontosabban a hirdetőktől, a reklámozóktól függ a szerződéskötés. Így indult el a Forma–1-ben az istálló jelenlegi pilótájának, Ralph Firmannek a karrierje is.
– A Jordan-Ford angol csapat, s volt többek között egy dohánygyár is, a Benson&Hedges, amelyik biztosan mélyen a zsebébe nyúlt. Lesz-e ilyen nagyvonalú segítője Zsoltnak?
– Firman menedzsmentje, azért, hogy a versenyző beülhessen a Fordba, s rajthoz állhasson, több tízmillió dollárt fizetett.
– Lesz-e ilyen hazai cég, lesz-e „magyar Benson&Hedges”?
– Mindenki sejtheti, hogy a versenyző eddigi pályafutása sem volt ingyen. Azért is fizetni kellett, hogy a Forma–3000-ben versenyezhessen. Az újságírókkal is megismertetett szponzorok, a Mol, a CIB és az UNIQA bank, valamint a Magyar Turisztikai Rt. korábban is támogatta Zsoltot, csak éppen abban a kategóriában nem került ennyire az érdeklődés középpontjába.
– Most viszont oda került, ám kérdés, mennyire nyílnak meg a pénztárcák.
– Számunkra is csak négy napja ismert Jordan úr szerződésajánlata; két napja érkeztünk haza, így aztán még a tárgyalások előtt állunk.
– Mikor lesznek utána?
– Sok idő nincs, jövő vasárnap véget ér az idei szezon, s természetesen mindenki szeretné tudni a jövőjét, megtalálni a helyét. Néhány héten belül minden eldől.
– Mi történik, ha a reklámozók azt mondják, nem vállalják ezt a nem publikus összeget?
– Tragédia akkor sincs, mert kinyílhat egy másik kapu, amire az van írva: Cart. Ugyanis ebbe a versenysorozatba jövőre bekapcsolódó csapattól is van ajánlata Zsoltnak.
***
A HONDÁTÓL MONZÁIG.
2002. augusztus 18.: A Magyar Nagydíj előtt Baumgartner tesztelte a Jordan-Hondát. 2003. május 14.: A pilóta a Forma–3000-ben szereplő Coloni Motorsport versenyzője és a Jordan-Ford tesztpilótája lett. 2003. július 14.: Angliában tesztelte első alkalommal az autót. 2003. augusztus 1.: Németországban részt vett az első szabad edzést megelőző kétórás tesztelésen. 2003. augusztus 22.: Újabb teszt, ezúttal a Hungaroringen. 2003. augusztus 23.: A balesetet szenvedett Firman helyett Baumgartner szerepelt a második időmérőn. 2003. augusztus 24.: Baumgartner motorhiba miatt feladta a Magyar Nagydíjat. 2003. szeptember 14.: A 11. helyen ért célba Monzában az Olasz Nagydíjon.
Brüsszel máig nem volt képes megállapodni Washingtonnal
