Február elsejétől a Mol Rt. a Horvát Labdarúgó-szövetség főszponzora, a horvát INA cégben 25 százalékos tulajdonos, a stratégiai partner magyar társaságot 2005. december végéig köti a szerződés, amelyre még egy évre opciós jogot szerzett. A megállapodás háttere megszokott az üzleti világban, mint Ferencz I. Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója elmondta: cége a minőségre esküszik, ezért támogatja itthon a kajakosokat, kenusokat, Szlovákiában (ahol a Slovnaftban 70,02 százalékos tulajdonos) a jégkorongozókat, Horvátországban pedig mostantól a futballistákat. Perdöntő érv, hogy a horvátok ott lesznek a nyári Európa-bajnokságon, és indulhatnak az athéni olimpián is. A megállapodásban pedig ott áll, hogy a horvát labdarúgó-válogatottak, tehát valamennyi korosztály reklámozza majd a Molt és az INA-t mindenütt, ahol azt a szabályok lehetővé teszik.
„Távol áll tőlünk a naivitás, nem hisszük, hogy a jelenlétünktől többen tankolnak majd a Mol-kutaknál – magyarázza Ferencz I. Szabolcs –, ezek stratégiai döntések, elsősorban gazdaságpolitikai érdekeket szolgálnak. Megszokják a cég nevét, elfogadottá válunk az adott országban, magyarán a jó hírnevünket növeli a jelenlét, és persze nem csupán a cégét, Magyarországét is.”
A külföldi cégek jelenlétét lehet furcsállni, de ma már megszokott a nemzeti válogatottak mellett, hiszen például Spanyolországban a Toyota, Ausztriában a JVC és a Hyundai, Angliában a Carlsberg, Németországban a Fujitsu, Olaszországban pedig a Fuji szerepel a támogatók között.
A Mol és a horvát szövetség közötti tárgyalásoknál közvetítőként működött közre Mészöly Kálmán. „Zágrábban megadták a módját a Mol érkeztének. Óriási volt a felhajtás, hatalmas az érdeklődés, gondolom, elsősorban azért, mert mindenki örült a létrejött kapcsolatnak – így a futball-liga szakmai igazgatója. – Mondhat akárki akármit, nincs jogunk megsértődni a cég lépésén, hiszen itt kőkemény üzletről van szó, a magyar futball pedig – a horváttal ellentétben – ma nem képvisel Európában elismerésre méltó minőséget, ezt tudomásul kell vennünk. Ugyanakkor jó esély van rá, hogy a cég három korosztályos válogatottat támogasson, ami azt jelenti, segít abban, hogy esetleg a jövőben ott tartsunk majd, ahol a horvátok, és akkor már – gondolom – szó lehet nagyobb léptékű együttműködésről is.”
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
