A minőség döntött a horvátok mellett

-LABDARÚGÁS-

Malonyai Péter
2004. 01. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Február elsejétől a Mol Rt. a Horvát Labdarúgó-szövetség főszponzora, a horvát INA cégben 25 százalékos tulajdonos, a stratégiai partner magyar társaságot 2005. december végéig köti a szerződés, amelyre még egy évre opciós jogot szerzett. A megállapodás háttere megszokott az üzleti világban, mint Ferencz I. Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója elmondta: cége a minőségre esküszik, ezért támogatja itthon a kajakosokat, kenusokat, Szlovákiában (ahol a Slovnaftban 70,02 százalékos tulajdonos) a jégkorongozókat, Horvátországban pedig mostantól a futballistákat. Perdöntő érv, hogy a horvátok ott lesznek a nyári Európa-bajnokságon, és indulhatnak az athéni olimpián is. A megállapodásban pedig ott áll, hogy a horvát labdarúgó-válogatottak, tehát valamennyi korosztály reklámozza majd a Molt és az INA-t mindenütt, ahol azt a szabályok lehetővé teszik.
„Távol áll tőlünk a naivitás, nem hisszük, hogy a jelenlétünktől többen tankolnak majd a Mol-kutaknál – magyarázza Ferencz I. Szabolcs –, ezek stratégiai döntések, elsősorban gazdaságpolitikai érdekeket szolgálnak. Megszokják a cég nevét, elfogadottá válunk az adott országban, magyarán a jó hírnevünket növeli a jelenlét, és persze nem csupán a cégét, Magyarországét is.”
A külföldi cégek jelenlétét lehet furcsállni, de ma már megszokott a nemzeti válogatottak mellett, hiszen például Spanyolországban a Toyota, Ausztriában a JVC és a Hyundai, Angliában a Carlsberg, Németországban a Fujitsu, Olaszországban pedig a Fuji szerepel a támogatók között.
A Mol és a horvát szövetség közötti tárgyalásoknál közvetítőként működött közre Mészöly Kálmán. „Zágrábban megadták a módját a Mol érkeztének. Óriási volt a felhajtás, hatalmas az érdeklődés, gondolom, elsősorban azért, mert mindenki örült a létrejött kapcsolatnak – így a futball-liga szakmai igazgatója. – Mondhat akárki akármit, nincs jogunk megsértődni a cég lépésén, hiszen itt kőkemény üzletről van szó, a magyar futball pedig – a horváttal ellentétben – ma nem képvisel Európában elismerésre méltó minőséget, ezt tudomásul kell vennünk. Ugyanakkor jó esély van rá, hogy a cég három korosztályos válogatottat támogasson, ami azt jelenti, segít abban, hogy esetleg a jövőben ott tartsunk majd, ahol a horvátok, és akkor már – gondolom – szó lehet nagyobb léptékű együttműködésről is.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.