Arra a kérdésre, hogy felszállt-e a fehér füst, Frank Tamás, a Baumgartner-menedzsment menedzsere csak annyit válaszolt: „Még nem egészen, de a jelek arra mutatnak, hogy elértük a célunkat, Zsolt, ha a Minardi is úgy akarja, rajthoz állhat az idei első viadalon, az Ausztrál Nagydíjon. Pénzügyi garanciák a jelen pillanatban még nincsenek, de lényegében elhárultak az akadályok.”
Az elmúlt 48 órában – is – sikerrel kecsegtető tárgyalások zajlottak a hetek óta húzódó ügyben, ám még mindig nincs meg a végleges és biztos pénzügyi garancia. Miután azonban választ kellett adni a Minardinak arra, hogy a pilóta részt tud-e venni a mai olaszországi, faenzai üléspróbán, illetve a jövő heti hivatalos teszten, a Baumgartner Team úgy döntött, hogy bár még nem zárultak le a tárgyalások, vállalja a pilóta versenyeztetésének a feltételeit. Jelentkezett egy külföldi cégcsoport, amely biztosította volna a korábban kivált magyar szponzor, a Mol által ígért 380 milliós összeget. Az akadályt ebben az esetben az jelentette, hogy a cégcsoport kikötése az volt, hogy Baumgartner ne magyar licenccel, vagyis ne magyarként induljon a futamokon. A pilóta egyértelmű kérésére úgy döntött a menedzsment, hogy a feltételek ellenére sem vállalja az együttműködést.
– Annyi szépet, jót és kedvességet kaptam a magyar emberektől az elmúlt napokban, hogy nem tehettem volna meg velük szemben, szívem sem lett volna hozzá, hogy csak félig magyarként üljek be a Minardiba – mondta a versenyző.
A napokban jelentkezett szponzorokkal tovább folynak a tárgyalások, továbbra is zajlik a kormány képviselőivel az egyeztetés egy közös cég létrehozásáról, az azonban biztos, hogy a pilóta végre közelebb kerül ahhoz az autóhoz, amelyben sok-sok órát tölt majd el a következő hónapokban. Zsolt ma Olaszországba utazott, részt vesz a Minardi üléspróbáján, és ott lesz az idény ausztráliai rajtjánál.
A tiszás Bruti sietett Aranyosi Péter segítségére, ő is cigányozott egy kiadósat
