A pilóta menedzsmentje és a Baumgartner család hosszú hetek tárgyalásait követően arra az elhatározásra jutott, hogy megköszöni a magyar kormány négymillió dolláros segítségét, de nem kívánja azt igénybe venni. A magyar állam ettől függetlenül továbbra is segíti Baumgartner pályafutását, ugyanis egy, a későbbiekben aláírandó szerződés alapján 60 millió forintos támogatást nyújt a Hungaroring Rt.-n keresztül.
– Az állam a korábbinál kisebb összeggel és egyszerűbb formában támogatja Zsolt karrierjét – mondta Szigetvári Viktor, a GYISM sajtófőnöke –, mert büszke arra, hogy segítheti a fiatal sportolót. A két fél, az állam és a tehetséges pilóta elkötelezettsége nélkül jelenleg nem lenne magyar a Forma–1-ben a 2004-es szezonban.
A minisztérium és a Baumgartner Team a tárgyalások során olyan megoldást keresett, amellyel befektetésének megtérülése garantált lett volna. Ez nem látszott biztosnak, ezért született meg az egyszerűsített, s „csak” 60 millió forintról szóló támogatás, amely a Hungaroring Rt.-n keresztül jut a pilótához, s feltételezhetőleg úgy, hogy a befolyó jegybevételből biztosítják az összeget. Bízva abban, hogy Baumgartner mogyoródi szereplése az eddigieknél is több nézőt vonz majd ki az augusztusi futamra.
Úgy látszik, a Minardival kötött szerződés garantálja a 23 éves pilóta szereplését a teljes szezonra, továbbá – mint az MTI híradásából kiderül – egyes, a megállapodás titkossága miatt nyilvánosságra nem hozható kitételek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a szükséges szponzori összeg egy részét a 18 futamból álló sorozat végéig realizálja a Baumgartner-csapat.
A pilóta menedzsmentje a következővel indokolta a támogatástól való visszalépést: „Az állammal alapítandó gazdasági társaság ötletének nyilvánosságra hozatalát követően egyértelműen észlelhető volt a közvélemény megosztottsága. Mivel mind Zsoltnak, mind pedig a Baumgartner családnak rendkívül fontos a magyar állampolgárok véleménye, úgy döntöttünk, hogy nem vesszük igénybe a támogatást, ami tökéletes összhangban van Zsolt kérésével is. A Mol Rt. szponzorációs elképzeléseinek megváltozását követően a közvélemény részéről elképzelhetetlen mértékű segítő szándék volt tapasztalható, magánemberek, kis- és középvállalkozók biztosították támogatásukról Zsoltot. Ekkor körvonalazódott az az elképzelés, hogy a szereplést a korábban megfogalmazott állami szerepvállalás nélkül kell megoldanunk. Alapvetően azért, mert sem Zsolt, sem a Baumgartner család nem kíván az ellenérzésekkel szembesülni.”
A menedzsment úgy döntött, hogy a jövőben is azt az összefogást kívánja erősíteni, amely a támogatói klub megalakulása óta folyamatosan érzékelhető.
Ami biztos lehet: Baumgartner március 7-én rajthoz állhat az Ausztrál Nagydíjon, majd várhatóan a remények szerint a további 17 futamon is.
Ami tény: a magyar pilóta kedden a Minardi-Cosworth idei autójával tesztelt az olaszországi Misanóban a Circuito Internazionalén.
***
EZ TÖRTÉNT AZ IDÉN
Január 7.: Az állam az idei költségvetés tartalékából 844 millió forintot ad Baumgartner Zsolt versenyzéséhez.
Január 9.: A Mol jelezte, újra kívánja tárgyalni a szponzori támogatás feltételeit.
Január 14.: A Mol megtette „immáron visszavonhatatlan” szándéknyilatkozatát, ezt azonban a menedzsment nem fogadta el.
Január 21.: Kérdéses ugyan, hogy milyen háttérrel, de Baumgartner már biztosan a 2004-es világbajnokság résztvevője lesz a Minardi csapatban.
Január 28.: A GYISM „aggódik”, de bízik abban, hogy befektethet Baumgartner Formula–1-es jövőjébe.
Február 9.: A Baumgartner család megköszöni a kormány által felajánlott négymillió dolláros segítséget, de nem kívánja azt igénybe venni. Az állam 60 milliós támogatást nyújt a pilótának a Hungaroring Rt.-n keresztül.
Antiszemita tartalmak miatt törölt bejegyzéseket a Grok, Elon Musk chatbotja
