Már az időmérőedzésen is látszott, hogy ez a pálya nagyon fekszik Michael Schumachernek: közel fél másodperccel előzte meg a második pozíciót elérő kolumbiai Juan Pablo Montoyát (Williams-BMW). Legfeljebb az okozott meglepetést, hogy M. Schumacher több mint egy másodpercet vert csapattársára, a brazil Rubens Barrichellóra. A magyar pilóta, Baumgartner Zsolt a 20., utolsó helyről vághatott neki a futamnak.
A rajt a vártnál izgalmasabban alakult. Miközben M. Schumacher és Montoya egymásra figyelt, Jarno Trulli (Renault) szinte kirobbant közülük, s a negyedik helyről az élre ugrott. Ez persze nem teljesen szokatlan, máskor is előfordult már, hogy az első kört nem a világbajnoki címvédő zárta az élen, ám a Ferrari annyival jobb a többi autónál, hogy M. Schumacher ilyenkor nyugodtan autózhat az élen álló mögött, majd az első kerékcseréket követően az élre vág.
Most sem történt másként. Trulli ment ki elsőként a boxba a 9. körben, aztán egy körrel később Schumacher is, és a már sokszor megcsodált villámgyors tankolást követően a Renault-pilóta elé tért vissza. A többiek hátránya ekkor már viszonylag jelentős volt.
A 19. körben Baumgartner Zsolt számára befejeződött a spanyol futam, miután kivágódott a kavicságyra, s fel kellett adnia a versenyt.
A boxkiállások után Barrichello feljött a harmadik helyre, majd a 29. körben Trulli második kerékcseréje után már a megszokott felállásban folytatódott a verseny. A két Ferrari az élen, míg a riválisok tisztes távolból követik a tűzpiros autókat. A sorrend a hátralévő körökben sem változott, így M. Schumacher idei ötödik győzelmét aratta, s ha matematikailag nem is dőlt el még a sorozat, egyre biztosabb, hogy csak hónapok kérdése a hetedik világbajnoki cím megnyerése.
Latorcai Csaba: A kormány segítene Budapestnek
