Akár hiszik, akár nem, Baumgartner Zsolt pénzt tett munkaadó cége, a Minardi-Cosworth zsebébe. Létezik ugyanis egy szabály, amelyben rögzítik, hogy a tengerentúli futamokon pontot szerző istálló utazási költségeihez hozzájárul a FOM Travel. Zsolt nyolcadik helyezése azt jelentette a pontot legutóbb két esztendeje „látott” faenzai kiscsapatnak, hogy pluszpénzhez jut. (Legutóbb a 2002. évi Ausztrál Nagydíjon ért célba értékelhető helyen minardis – Mark Webber személyében.)
A futam, ha nem is volt maga a pokol, alaposan próbára tette a pilóták idegeit. (Ezért is rendkívül értékes Baumgartner amúgy nem szenzációszámba menő nyolcadik helyezése.) A biztonsági autó kétszer is a pályán volt, másodszor nyolc körön át vezette a mezőnyt, miközben a célegyenesben Michael Schumacher öccséért, Ralfért aggódott mindenki, aki két falhoz csapódás után tehetetlenül és mozdulatlanul ült a BMW-ben. Mint később kiderült, nem történt nagyobb baj. Ezeket a kaotikus és idegfeszítő perceket Baumgartner szélárnyékban vészelte át, már amennyire lehet ilyenről beszélni egy autókkal teli oválpályán, amelyik tele volt a szétrepülő karoszszériaelemekkel és alkatrészekkel. Tény, szerencse is kellett Zsolt pontszerzéséhez, hiszen a harmadik helyen autózó Montoyát szabálytalanság miatt kizárták, mint ahogy Webber és Fisichella is kiesett. Ezek mind az autóját türelmesen irányító, az ütközéseket ügyesen elkerülő magyar malmára hajtották a vizet, s amikor végre (a pilóták biztosan ezt mondták…) leintették a futamot, kiderült: Zsolt a nyolcadik lett, ami pontot jelentett a számára – az elsőt az F–1 magyar történetében – és pénzt a kis Minardi-Cosworth számára.
A futamgyőzelmet, tán leírni is felesleges, Michael Schumacher szerezte meg, akit pályafutása során 78. alkalommal intettek le győztesként, s nem mellesleg az idei nyolcadik sikerét könyvelhette el. Neki és Barrichellónak köszönhetően pedig 76 pontos előnnyel vezet a Ferrari-istálló.
Vajon érdemes-e utazgatni a többieknek?
A végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:40:29,914, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 2,950 mp. hátrány, 3. Szato (japán, BAR-Honda) 22,036 mp, h. 4. Trulli (olasz, Renault) 34,544 mp. h., 5. Panis (francia, Toyota) 37,534 mp h., 6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1 kör h., 7. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1 kör h., 8. Baumgartner (Minardi-Cosworth) 3 kör h.
A pontverseny állása. Versenyzők: 1. M. Schumacher 80, 2. Barrichello 62, 3. Button (angol, BAR-Honda) 44, 4. Trulli 41, 5. Alonso (spanyol, Renault) 25, 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 24, 7. Szato 14, 8. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 12, 18. Baumgartner 1. Csapatok: 1. Ferrari 142, 2. Renault 66, 3. BAR-Honda 58, 4. Williams-BMW 36,... 10. Minardi-Cosworth 1. Következik. Július 4.: Francia Nagydíj, Magny-Cours.