A névsor kialakult, s amint már a téli hónapokban hangsúlyozta a szövetségi kapitány, „azok indulhatnak majd Kecskeméten, akik az itthoni viadalokon a legjobban szerepeltek”. Fintha szavatartó, mert mint elmondta, a lista elején álló kilenc magyar kap majd rajtengedélyt. Ennek értelmében Lázár Zoltán, a kettesektől a négyesek közé átült, háromszoros vb-első, az ugyancsak a kettesek mezőnyében világbajnok Kecskeméti László, a húsz évvel ezelőtti szilvásváradi világbajnokság egyéni aranyérmese, Juhász László, a stockholmi vb-ezüstös, Bozsik József, az ugyancsak a kettesek mezőnyében aranyat nyert Nyúl Zoltán is bakra száll. Rajtuk kívül Dobrovitz József, Hódi Károly, Böhler János és a hetvenes-nyolcvanas évek hajtókirályának, Bárdos Györgynek a fia, Attila jut lehetőséghez.
A csapatversenyben induló három hajtó nevét nem említi Fintha (ebben is következetes), mert ma még nem tudja, s ha tudná, se mondaná, kiknek szavaz bizalmat. „Ha ebből a szemszögből nézem, messze még a rajt. Addig három külföldi versenyen, Bredában, Aachenben és Riesenbeckben is rajthoz állnak a hajtók, sok minden megváltozhat. A csapatot csak a vb előtti edzőtáborozást követően jelölöm ki.” Azt viszont tudja, mert látta, milyen formát árultak el a jelöltek a három hazai válogatón. „Kiegyensúlyozott formában hajtott a hazai élmezőny, ennek örülök. Azt azonban nem tudom, mire lesz elég ez a legjobbakkal szemben. Mert a szubjektív számban, a díjhajtásban biztosan másként pontoznak egy magasan jegyzett viadalon, s másként itthon. Az említett három külföldi verseny arra is jó lesz, hogy meglássam, hová tesz bennünket a szakma, miként pontozzák a mieinket. Az sem mellékes, hogy végre körvonalazódhat, milyen összeállítású csapattal érkeznek a legnagyobb ellenfeleink.”
Fintha Gábor a szubjektív számot, a díjhajtást említette mint kakukktojást, miközben az adonyi versenyen, hogy finoman fogalmazzunk, akadtak gondok az akadályhajtással. Nem éppen szívderítő, hogy a rajthoz állt vb-jelöltek közül egyik sem hajtott hibátlanul. „A gondok itt kezdődnek… Azt nem állítom, hogy könnyű vonalvezetésű akadálypályát jelöltem ki, azt viszont nem gondoltam volna, hogy például Juhász hármat ver, Bozsik egyet, s túllépi az alapidőt. S még azt sem mondhatom, hogy az akadályhajtás szubjektív szám… Ezt meg lehet tanulni, be lehet gyakorolni.”
A külföldi viadalok után, július 19-től Izsákon táborozik a csapat, „jótékony” közelségben a vb színhelyéhez.
Ennél látványosabb kezezés nincsen, mégsem járt érte büntető a döntőben + videó
