Ezúttal a negyedik helyről nyerte meg a futamot… Michael Schumachert most sem tudták megszorítani vetélytársai, kívülről úgy tűnik, akkor nyer, amikor csak akar. Márpedig ebben az évben (is) nagyon akar.
„Remek taktikát dolgoztunk ki, de nem hittem volna, hogy már a verseny korai részében, az első boxkiállás után az élre kerülök. Így még nagyobb boldogságot okoz a győzelem. Az autóm remekül ment, a végén is kiválóan működött, hiszen magam mögött tartottam Kimit. Csak néhány körön át volt szoros a futam, igaz, a biztonsági autó miatt rövid időre elfogyott a megnyugtató előnyöm. Szerencsém volt, hogy két autó került Kimi elé. Néhány körön át keményen harcoltunk, majd ismét fokozatosan növeltem az előnyömet” – foglalta össze a silverstone-i futam lényeget a saját szemszögéből a hatszoros világbajnok, aki pályafutása nyolcvanadik, idei tizedik győzelmét szerezte, és így száz ponttal áll az élen. Több mint bámulatos…
A finn Kimi Räikkönen ugyan mindent megpróbált, megnyerte az időmérő edzést, fantasztikusan rajtolt el, ám ahogy ebben az idényben többször is, a német az első boxkiállás után már az élen találta magát. Voltaképpen könnyedén nyerte volna a futamot, ám húsz körrel a vége előtt egy baleset vitt izgalmakat a versenybe. A 8. helyen autózó Jarno Trulli nagy sebességgel a gumifalnak csapódott, majd a roncs többször át is pördült a tengelyén. A Renault olasz pilótája szerencsére sértetlenül úszta meg a rettentő balesetet. Pályára küldték a biztonsági autót, ezt kihasználva Räikkönen és Barrichello is kiment szervizelésre, és mindkét versenyző jó helyre jött vissza.
A McLaren–Mercedes autójában száguldó finn egyre jobban tapadt Schumacherre. Úgy tűnt, akár meg is előzheti, ám a német csakhamar kapcsolt, és faképnél hagyta üldözőjét. Sőt mi több, a másik Ferrari, Rubens Barrichello érkezett egyre közelebb Räikkönenhez, megelőzni azonban már nem tudta.
„Remekül rajtoltam, a gumik is kiválóan működtek. A lehető legnagyobb előnyre akartam szert tenni, de a boxkiállások után mindig nagy forgalomba kerültem, ez hátráltatott. A végén megpróbáltam Michael elé kerülni, de ő gyorsan elhagyott. Esélyem sem volt az előzésre. A nehéz szezonkezdés után végre jó eredményt értünk el, s bízom abban, hogy még javul az új autó” – fogalmazott a másodikként beérő Kimi Räikkönen.
Honfitársunk, Baumgartner Zsolt motorhiba miatt a 32. körben feladta a versenyt. Autója már a hatodik körben füstölni kezdett, de ekkor még nem veszített az erejéből, sőt a magyar pilóta az első kerékcsere után nem sokkal egy bravúros manőverrel meg tudta előzni csapattársát, az olasz Brunit. A Cosworth-motor a táv fele után, a második boxkiállást követően mondta fel végleg a szolgálatot. A Minardi-csapat elhunyt sportigazgató, John Walton emlékének tisztelegve ezen a versenyen szponzori feliratok nélküli autókkal vágott neki a távnak. Folytatás két hét múlva Németországban, Schumacher hazájában. Akár készíthetik is az újabb pezsgőket…
FORMULA–1, 11. futam, Brit Nagydíj: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:24:42.700 óra, 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 2.130 mp hátrány, 3. Barrichello (brazil, Ferrari) 3.114 mp h., 4. Button (angol, BAR-Honda) 10.583 mp h., 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 12.173 mp h., 6. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 12.888 mp h., 7. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 19.668 mp h., 8. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 23.701 mp h., 9. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 24.023 mp h., 10. Alonso (spanyol, Renault) 24.835 mp h.
A világbajnokság állása a tizenegyedik futam után. Egyéni: 1. M. Schumacher 100 pont, 2. Barrichello 74, 3. Button 53, 4. Trulli (olasz, Renault) 46, 5. Alonso 33, 6. Montoya 29, 7. Räikkönen 18, 8. Szato 14, 9. Coulthard 14, 10. Fisichella 13, 11. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 12, 12. Massa 5, 13. Panis (francia, Toyota) 5, 14. Webber 4, 15. da Matta 3, 16. Heidfeld 3, 17. Glock (német, Jordan-Ford) 2, 18. Baumgartner Zsolt (Minardi-Cosworth) 1. Csapat: 1. Ferrari 174, 2. Renault 79, 3. BAR-Honda 67, 4. Williams-BMW 41, 5. McLaren-Mercedes 32, 6. Sauber-Petronas 18, 7. Toyota 8, 8. Jordan-Ford 5, 9. Jaguar-Cosworth 4, 10. Minardi-Cosworth 1.