Hat világbajnoki cím, két olimpiai arany, két ötkarikás ezüst, további hét vb-érem. Páratlan pályafutás, nem vitás. Jens Lehmann, a németek klasszisa Athénban méltóképpen akar utolsó olimpiáján szerepelni – ennek érdekében pedig elfogadta a Tour d’Hongrie szervezőbizottsága elnökének, Eisenkrammer Károlynak az invitálását, azaz ott lesz a magyar körverseny július 26-i rajtjánál. A 31. magyar tour legnevesebb indulója, kitűnő időfutammenője a német Team Profiline csapata színeiben versenyez majd, s igyekszik tíz esztendő után újabb szakaszgyőzelmet szerezni hazánkban. Egy évtizede, 1994-ben Szolnokon ugyanis sikerült neki.
Mindazonáltal nem lesz egyszerű dolga, hiszen színvonalas csatára van kilátás: 13 külföldi gárda áll rajthoz, a több mint 100 fős mezőnyt 14 ország kerekesei alkotják majd. Lehmann mellett két másik pályás világbajnokot is felfedezhetünk majd a bringások között. Szerhij Matvejev 1998-ban, Ljubomir Poplatajko pedig 2001-ben nyert aranyérmet az ukrán üldözőcsapat tagjaként, sőt, Matvejev már az olimpiai dobogón is állhatott, hiszen Sydneyben éppen Lehmannék mögött szerezte meg az ezüstérmet.
Három profi csapat is érkezik: az ausztrál kerekeseket felvonultató Cyclingnews.com a legjelentősebb kerékpáros hírügynökség által szponzorált, főleg fiatal tehetségeket istápolgató együttes, a német RSH ugyancsak fiatalokra épít, míg a cseh Favorit már jól ismert vendég a viadalon. Természetesen ott lesz a rajtnál a tavaly még ferencvárosi színekben szereplő Remák Zoltán, a Tour d’Hongrie címvédője. A szlovák állampolgárságú, magyar ajkú kerekes a Podbrezová együttesét erősíti, s július elején a gemenci nagydíjon aratott győzelmével jelezte: ezúttal is remek formában van.
Érdekesség, hogy eljön Magyarországra a svéd Cykelcity együttese, amelynek versenyzői 2003-ban keserű emlékekkel tértek haza: a szegedi rajt előtt ugyanis a csapat busza balesetet szenvedett, amelyben többen is megsérültek, ezért fel kellett adniuk a versenyt. Ebben az évben feledtetni akarják a rossz emlékeket.
Közkívánatra benzinmotort kap az eddig villanyautóként kínált Fiat 500
